موضوعات داغ

برای خرید تویوتا آریون نسل اول به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟‌ + نکات پیش از خرید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال‌های میانی دهه هشتاد خورشیدی را می‌توان دورانی خوب برای خودروهای وارداتی دانست. طی این سال‌ها انواع خودروهای خارجی به بازار کشورمان سرازیر شدند و مشتریان قادر بودند با هر سطحی از بودجه، خودرو مورد علاقه را خریداری کنند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی در این دوران مربوط به برندهای کیا، هیوندای و تویوتا بود.

در میان خودروهای وارداتی برند تویوتا، یک نام از آن دوران تاکنون در بین اهالی بازار ماندگار شده است. تویوتا آریون نسخه اسپرت‌تر و لوکس‌تر تویوتا کمری بود که در دو نسل به بازار کشورمان راه پیدا کرد. نسل اول تویوتا آریون با نسل چهارم تویوتا کمری که با اتاق XV40 شناخته می‌شود، ساختار مشترکی دارد اما از نظر قوای فنی و امکانات رفاهی برتر است.

تولید نسل اول تویوتا آریون از سال 2006 آغاز شد و تا سال 2011 ادامه یافت. نسخه‌های مربوط به نسل اول تویوتا آریون با مدل 2009، 2010 و 2011 وارد کشورمان شدند و تمامی آن‌ها از تیپ گرند هستند.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی خودرو تویوتا آریون 2010

ظاهر تویوتا آریون به سادگی در مقایسه با تویوتا کمری نسل چهارم قابل تشخیص است و می‌توان آن را خودرویی شیک‌تر از تویوتا کمری توصیف کرد. طراحان تویوتا به خوبی موفق شده‌اند تا سادگی تویوتا کمری را با المان‌های لوکس در آمیزند که حاصل آن تویوتا آریون بوده است.

آریون، کمری فوق فول!

با این حال تفاوت اساسی بین تویوتا کمری و تویوتا آریون در زمینه قوای فنی و امکانات رفاهی است. تویوتا آریون برخلاف کمری از پیشرانه شش سیلندر 3.5 لیتری استفاده می‌کند که حداکثر 268 اسب‌بخار قدرت و 336 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. این ارقام در ترکیب با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، نویدبخش یک سدان متوسط فوق سریع هستند. شتاب صفر تا صد رسمی تویوتا آریون، حدود 7.2 ثانیه عنوان شده است.

تویوتا آریون

در زمینه امکانات رفاهی نیز تویوتا آریون در جایگاهی بالاتر از تویوتا کمری قرار می‌گیرد. از جمله امکانات رفاهی تویوتا آریون می‌توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و باران، سنسور پارک، سنسور پر شدن باک ، روکش چرمی، بلوتوث، تهویه دوگانه، شیشه شور چراغ، شش کیسه هوا و سیستم های VSC، EBD، ABS اشاره کرد که برای خودرویی متعلق به یک دهه پیش، قابل قبول هستند.

برای خرید تویوتا آریون نسل اول به چه بودجه‌ای نیاز داریم؟

روزگاری نه چندان دور مصرف کننده ایرانی قادر بود با پرداخت مبلغی بین 100 الی 150 میلیون تومان، یک نسخه از تویوتا آریون نسل اول را خریداری کند. اما آن روزها به خاطره‌ها پیوسته و اکنون برای خرید تویوتا آریون نسل اول، نیاز به تامین بودجه‌ای در محدوده هشتصد میلیون تومان خواهید داشت.

تویوتا آریون

همان‌طور که در متن گفته شد، نسل اول تویوتا آریون در سه مدل 2009، 2010 و 2011 در بازار ایران موجود است که نسخه‌های تولید سال‌های 2010 و 2011 را بیشتر از دیگر مدل‌ها می‌توان در بازار مشاهده کرد. با افزایش سطح بودجه به دو پله بالاتر یعنی معادل یک میلیارد تومان، نسخه‌های موجود از تویوتا آریون نسل اول بیشتر به چشم می‌خورند. نسخه‌های قابل خرید از تویوتا آریون، تا سطح یک و نیم میلیارد تومان نیز در بازار قابل مشاهده هستند.

اتو کلینیک پورسعید خلیلی

در صورت خرید چنین خودرویی و یا هر خودروی دیگر بازار، می توانید برای انجام دیتیلینگ همچون سرامیک بدنه، احیای رنگ، صفر شویی و یا حتی فیس لیفت خودرو، به مرکز اتوکلینیک پورسعید خلیلی به آدرس نیایش غرب، کندروی ستاری، جنب پمپ بنزین ایرانپارس (کد ۱۷۸) شماره تلفن 02144865807 مراجعه کنید. اطلاعات تکمیلی در وبسایت اتوکلینیک پورسعید خلیلی قابل دسترس است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد