موضوعات داغ

هاوال داگو، مدلی تمام چرخ محرک به اندازه نیسان ایکس تریل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یک شاسی بلند جدید با یک طراحی غیرمعمول نسبت به دیگر مدل‌های هاوال در سال جاری وارد بازار داخلی خواهد شد. فعلا فقط یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۶۹ اسب بخار برای این کراس‌اوور معرفی شده است، اما در آینده ممکن است موتور قدرتمندتری برای این مدل جدید استفاده شود.

من هاوال H5 نیستم!

اخبار این کراس‌اوور ابتدا در ماه آوریل منتشر شدند. در ابتدا، رسانه‌های چینی به این نتیجه رسیدند که این برند قصد دارد چارچوب نسل بعدی H5 را برای این مدل استفاده کند. اما سپس خود هاوال چندین تیزر با عنوان «من H5 نیستم» منتشر کرد. اولین تصاویر کامل این مدل در ماه ژوئن منتشر شدند، همان وقتی که نام این مدل یعنی داگو اعلام شد که ترجمه آن «سگ بزرگ» است. حالا اولین نمایش عمومی این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو چنگدو انجام شده، که با وجود بیماری همه‌گیر برگزار شده است.

هاوال داگو

طراحی داگو تحت رهبری فیل سیمونز توسعه یافت، که از سال ۲۰۱۸ طراح اصلی این برند بوده ‌است (او قبلا در لندروور و فورد کار کرده است). این کراس‌اوور دارای سپرهای بزرگ رنگ‌نشده، چراغ‌های جلوی گرد و چراغ‌های عقب L شکل است. این مدل دارای چرخ‌های ۱۹ اینچی است.

هاوال داگو

در کابین، یک سیستم چند رسانه‌ای با صفحه لمسی در یک طرف، منحرف‌کننده هوا و یک دستگیره در جلوی سرنشین جلو نصب شده‌ است.

هاوال داگو روی یک پلتفرم جدید ساخته شده، و در جلو از کمک فنرهای مک‌فیرسون و در عقب از سیستم تعلیق اتصال چندگانه استفاده شده است. طول داگو ۴۶۲۰ میلیمتر، عرض آن ۱۸۹۰ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۷۸۰ میلیمتر، و فاصله بین دو محور آن ۲۷۳۸ میلیمتر است. این ابعاد تقریبا مشابه نیسان ایکس تریل با ابعاد به ترتیب ۴۶۴۰، ۱۸۲۰، ۱۷۱۰ و ۲۷۰۵ میلیمتر است.

قوای قنی هاوال داگو

تاکنون تنها یک موتور برای این مدل اعلام شده ‌است - موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ GW4B15A با توان ۱۶۹ اسب‌بخار که در دیگر مدل‌های هاوال هم استفاده شده است. طبق گزارشات اولیه، این موتور در کنار یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار گرفته است. هاوال داگو دیفرانسیل جلو در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شده، اما نسخه‌های تمام چرخ محرک هم برای آن عرضه خواهند شد. علاوه بر این، انتظار می‌رود این مدل در آینده با یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ با توان ۲۲۴ و ۲۴۵ اسب بخار هم عرضه شود.

در چین، فروش هاوال داگو قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد، اما هنوز قیمت آن اعلام ‌نشده است. پس از اینکه این مدل وارد بازار داخلی شود، احتمالا در دیگر کشورها هم عرضه خواهد شد، اما نام این کشورها هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد