موضوعات داغ

از جریمه بچه‌گانه همیلتون تا پیروزی راحت بوتاس در فرمول یک روسیه ۲۰۲۰

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

همیلتون امروز بهترین شانس را برای پیروزی در مسابقه فرمول یک کشور روسیه داشت تا بتواند با رکورد تعداد پیروزی مایکل شوماخر بزرگ برابری کند، اما به تکرار در فرمول یک شاهد بوده ایم که رانندگان بزرگ نیز اشتباهات بچه‌گانه خواهند داشت. همیلتون قبل از شروع مسابقه و در جریان تست استارت دچار دو خطای خیلی واضح شد و برای هر کدام ۵ثانیه جریمه زمانی دریافت کرد تا در همان ابتدای مسابقه پیروزی را از دست رفته بداند.

شاید این پیست روسیه برای والتری حکم پیست شانس را داشته باشد. والتری اولین پیروزی دوران رانندگی خود را در همین پیست کسب کرده است و حال به خاطر همین پنالتی همیلتون توانست برای بار دوم در این فصل بر روی جایگاه نخست بایستد. مکس ورشتپن نیز به رده دوم رسید و همیلتون با تلاش بسیار خوبی که داشت خود را به رده انتهایی سکو رساند.

همیلتون که جایگاه نخست خط استارت مسابقه را داشت حدود ۳۵ دقیقه قبل از شروع رسمی مسابقه در جریان تست های تمرینی استارت، دو خطا یکسان انجام داده بود. برای انجام این تست ها مکان و موقعیت مشخصی در انتهای محوطه پیت لین وجود دارد اما همیلتون تصمیم گرفته بود خارج از آن محوطه تست استارت خود را انجام دهد، موردی بسیار تعجب برانگیز برای قهرمانی که در راه کسب ۷امین عنوان قهرمانی جهان خود گام برداشته است.

همیلتون دو جریمه ۵ثانیه ایی در دور ۸ام مسابقه دریافت کرد و در دور ۱۷ در حالیکه برای انجام پیت استاپ رفته بود مجبور به پرداخت این جریمه بود. نکته جالب اینکه همیلتون به همین نحوه جریمه کردن هم اعتراض داشته و از قرار باید کتاب قوانین فرمول یک را هر چند وقت یک بار مرور کند تا این قوانین ابتدایی را از یاد نبرد. از سوی دیگر همیلتون به خاطر این دو جریمه، دو امتیاز منفی دیگر در پروانه خود دریافت کرد و حال تنها ۲امتیاز منفی با از جریمه از دست دادن یک مسابقه فاصله دارد.

مکس ورشتپن نیز هرچه تلاش کرد نتوانست خودرو مرسدس را به چالش بکشد و در نهایت به همان سکوی دوم رضایت داد البته که اینبار همیلتون را پشت سر خود داشت و این برای مکس رضایت بخش خواهد بود.

نفرات برتر مسابقه فرمول یک سوچی
سرجیو پرز نیز توانست با یک سبقت عالی از دنیل ریکیاردو رده چهارم مسابقه را کسب کند و تنها خودرو صورتی مسابقه باشد که به امتیاز رسیده. دیگر راننده ریسینگ پوینت، لنس استرول در همان ابتدای مسابقه در برخوردی با راننده فراری(چارلز لکلرک) از ادامه مسابقه باز مانده بود.

دنیل ریکیاردو نیز با وجود دریافت یک جریمه ۵ثانیه ای برای رعایت نکردن قانون ورود به پیست در پیچ دو توانست در جایگاه پنجم و جلوتر از هم تیمی اش، استبان اکون، به کار خود پایان دهد.

نفرات انتهایی مسابقه فرمول یک سوچی
در همان دور ابتدایی مسابقه نیز دو برخورد داشتیم که منجر به ورود خودرو ایمنی به پیست شد. اول برخورد لاستیک جلو سمت چپ خودرو کارلوس ساینز هنگام خروج از مسیر جایگزین پیچ دو که علت آن بی شک تعجیل و سرعت بالای خودرو کارلوس ساینز هنگام مانور پیچ دو بود و برخورد دوم که بین چارلز لکلرک از فراری و لنس استرول ار ریسینگ پوینت رخ داد. برخوردی که مسابقه استرول را چند ثانیه پس از شروع به پایان رساند. البته این برخورد از سوی داوران یک برخورد مسابقه ای تشخیص داده شد و هیچ پنالتی برای خودرو فراری در نظر گرفته نشد.

سباستین فتل نیز با دفاع های جانانه خود در مقابل هر دو خودرو تیم رنو شانس بسیار بالایی برای کسب امتیاز هم تیمی خود ایجاد کرد تا چارلز بتواند در پایان مسابقه در رده ۶ام و بین هر دو خودرو رنو قرار بگیرد. سباستین نیز در نهایت در جایگاه ۱۳ به کار خود پایان داد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/6
جریمه همیلتون بچه گانه بود یا همیلتون کار بچه گانه ای کرد که منجر به جریمه شد ؟
1399/7/7
بچه گانه؟ باشه پس هرکسی میتونه وسط پیست تمرین لستارت انجام بده😂😂ایمنی تو این ورزش حرف اول رو میزنه!،!