موضوعات داغ

مایکل مسی می‌گوید که جریمه امتیازی همیلتون بی‌مورد بود

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مایکل مسی، مدیر مسابقات فرمول یک می‌گوید که ناظرین گرندپری روسیه، پس از بررسی مجدد بعد از مسابقه، تصمیم گرفتند که جریمه امتیازی همیلتون که در طول مسابقه به وی اهدا شده بود، بی مورد بوده است و آن را حذف کردند.

همیلتون به دلیل انجام دو تمرین خارج از محدوده تعیین شده خارج از پیت، دو بار جریمه شد و در هر دو بار یک امتیاز منفی بر روی لایسنس خود دریافت کرد.

این جریمه او را در شرایط 10 امتیاز منفی در بازه زمانی 12 ماه قرار داد، که با 2 امتیاز منفی بیشتر قبل از گرندپری ترکیه، بصورت خودکار او محروم می‌شد.

با این حال ناظرین مسابقه، با همیلتون و تیم مرسدس صحبت کردند و در یک حرکت کاملا غیر معمول نظر خود را تغییر دادند.

آنها امتیازات منفی را حذف کردند اما بجای آن 25000 یورو تیم را جریمه کردند به این دلیل که به راننده گفته شده بود که می‌توانند از آن مکان برای تمرین استارت استفاده کند. مسی گفت:

ناظرین بعد از مسابقه حرفهای راننده ماشین 44 و تیم را شنیدند.

بنابراین ناظرین پس از صحبت با لوئیس و مرسدس، نتیجه گرفتند که این عمل بر اثر یک دستور تیمی به لوئیس بوده که او می‌تواند در آن نقطه تمرین استارت کند.

و بر این اساس ناظرین در حال حاضر امتیازات منفی هر دو تصمیم را لغو کرده‌اند، زیرا آنها فکر می‌کنند که این جریمه بی مورد است و در نتیجه 25000 یورو تیم را برای این دستورالعمل جریمه کردند.

عملا بله، او بود که راننده ماشین بود، با این حال یک عامل موثر در این قضیه دستور تیمی بود که به وی داده شد تا چنین کاری انجام دهد و بنابراین آنها صلاح دیدند که تصمیم خود را بر این اساس بازنگری کنند.

مسی گفت که رانندگان می‌دانند که کدام منطقه محل تمرین استارت است. او ادامه داد:

محدوده تمرین استارت در پیست، بدیهی است که کاملا خاص است و در توصیحات مسابقه به تفصیل شرح داده شده است. بنابراین در هر رویداد دیگری لوئیس به همراه سایر رانندگان مطابق با دستورالعملهای مدیر مسابقه، بایدهای تمرین استارت را رعایت می‌کنند.

دلیل اینکه ما این محدوده را تعیین می‌کنیم به جهت حفظ ایمنی رانندگان است. همه از آنچه که واقعا اتفاق خواهد افتاد آگاه هستند بنابراین ما دانسته مکان آن را تعیین می‌کنیم.

من حدس می‌زنم که ارتباط نادرستی بین راننده ماشین 44 و تیم وجود داشته است، زیرا والتری بوتاس و سایر رانندگان از مکان درست یعنی بلافاصله پس از خط پیت در سمت راست، این کار را انجام می‎‌دادند.

بطور کلی برای این منظور ما یک محدوده رنگی درست نکرده‌ایم فقط مکان را مشخص کرده‌ایم و حتی پیش از من، این کار انجام شده است این یکی از موارد خاص پیست است که در آن قرار دارد. از نطر من فقط یک خطای ساده رخ داده است.

اگرچه امتیازات منفی پاک شده است، اما مسی تاکید کرد که این تخلف باعث شد تا همیلتون برتری داشته باشد. او اضافه کرد:

فکر می‌کنم که شما باید همه چیز را از دید خود بررسی کنید و از نظر ناظران، اجرای این تمرین در آن نقطه خاص باعث کسب برتری شد. بنابراین آنها فکر کردند که یک مجازات ورزشی برای این خطا مناسب است.

محدوده جریمه بسیار گسترده است و بوضوح ناظرین توانایی اعمال هریک از مجازاتها را بر اساس مقررات ورزشی و قوانین بین المللی ورزشی دارند.

بنابراین ما ناظرین و جریمه‌ها را داریم که مجازاتها را برای آنها مناسب با شرایط تعیین می‌کنند.

نقض دو مورد اصلی از مقررات مشخص شده است، که در گزارش مدیر مسابقه درباره آن شرح داده شده است.

دومین ماده از قانون 1/36 از قوانین ورزشی می‌گوید که شما باید در مسر خروجی پیت یک سرعت ثابت داشته باشید. مسیر خروجی پیت از جایی که چراغها در خروجی هستند از خطی که توسط خودروی ایمنی مشخص شده است شروع می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد