موضوعات داغ

ورود پسر مایکل شوماخر بزرگ به رقابتهای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

فراری اعلام کرد که میک شوماخر اولین حضور رسمی خود را در گرندپری آخر هفته با آلفارومئو در پیست نوربرگرینگ خواهد داشت.

میک، پسر افسانه فرمول یک،مایکل شوماخر، عضو آکادمی رانندگان فراری(FDA) است و در حال حاضر با تنها دو مسابقه پیش رو در بحرین نوامبر و دسامبر، در صدر قهرمانی فرمول 2 نیز هست.

این راننده 21 ساله، پیش از این با ماشین فعلی فرمول یک نیز رانندگی کرده است، او سال گذشته در بحرین به منظور تست با یک خودروی SF90 رانندگی کرد. همچنین چندین اتوموبیل سابق پدرش، از جمله فراری F2004 را در موجللو اوایل همین ماه رانده است. اما حالا او قرار است برای اولین بار در مسابقه آخر این هفته فرمول یک، در گرندپری ایفل شرکت کند، او در این پیست اولین جلسه تمرینی را با اتوموبیل ‌C39 آلفارومنو برگزار خواهد کرد.

هم قطاران او در آکادمی رانندگان FDA، کالوم آیلوت و رابرت شوارتزمن، اولین تجربه گرندپری آخر هفته‌ای خود را احتمالا امسال تجربه خواهند کرد، آیلوت با خودروی هاس در نوربرگرینگ در تمرین اول و شوارتزمن شانس خودش را در آخرین جمعه فصل 2020 در ابوظبی امتحان خواهد کرد.

آلفارومئو تائید کرده است که شوماخر اولین جلسه تمرین ماه آینده در پیست آلمان، از خودروی آنتونیو جیوویناتزی استفاده خواهد کرد.

شوماخر گفت:

من از اینکه چنین فرصتی را در تمرین آزاد بدست آورده‌ام بسیار خوشحالم. اینکه حضور من در فرمول یک، در مقابل تماشاگران خانگی من در نوربرگرینگ انجام خواهند شد، این لحظه را ویژه‌تر می‌کند.

من از آلفارومئو ریسینگ اورلن و آکادامی رانندگان فراری تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا یک سال و نیم پس از رانندگی آزمایشی که در بحرین داشتم، مجددا هوای فرمول یک را استشمام کنم.

برای 10 روز آینده در حال آماده سازی خودم به خوبی هستم تا بتوانم بهترین کار ممکن را برای تیم انجام دهم و داده‌های ارزشمندی را برای تیم جمع آوری کنم.

میک شوماخر
فرد واسوئر، مدیر تیم آلفارومئو اضافه کرد:

شکی نیست که میک یکی از استعدادهای بزرگ است که از جمع آموزش دیدگان می‌آید، رده او و نتیجه اخیری که بدست آورده است بخوبی این را نشان می‌دهد. او بوضوح سریع است، او پشت فرمان هم بالغ و استوار است. همه ویژگیهای برجسته یک قهرمان در او وجود دارد.

آیلوت، رقیب شوماخر در مسابقات قهرمانی فرمول 2 گفت که او از اینکه قرار است با خودروی هاس VF20 در نوربرگرینگ رانندگی کند، بسیار هیجان زده است.

این راننده 21 ساله گفت:

این یک امتیاز ویژه است که اولین حضورم در یک جلسه تمرین آزاد است، بخصوص که این کار را با تیم فرمول یک هاس انجام می‌دهم. داشتن این شانس که می‌توانم در یکی از پیستهای مورد علاقه‌ام رانندگی کنم شگفت آور است. اینجا همان پیستی است که در سال 2015 من اولین سکوی خودم را بدست آوردم.

پیست نوربرگرینگ برای من بسیار معنی دارد، پیستی با میراث واقعی است. بنابراین بسیار خوب است که من اولین حضورم در فرمول یک را در آخر هفته در آن خواهم داشت. از تیم فرمول 1 هاس و آکادمی رانندگان فراری تشکر می‌کنم بخاطر فرصت بزرگی که در اختیارم گذاشتند. باید بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. من قصد دارم نهایت استفاده را از آن ببرم. من مطمئنا منتظر رسیدن آن هستم.

کالوم آیلوت
فراری اعلام کرده است که برای آماده سازی سه نفر برتر فرمول 2 خود در راه رسین به فرمول 1، آنها در روز چهارشنبه یک جلسه آزمایشی با ماشین مسابقه 2008 تیم در فیورانو برگزار می‌کنند.

لورن مکیس، مدیر FDA و مدیر ورزشی فراری گفت:

ما ‌این جلسه آزمایشی را برای سه چوان برترمان تداک دیدیم تا برای رویارویی با رویدادی که همیشه یک لحطه ویژه برای آنها است، تا حد ممکن آماده باشند.

این فرصتی برای رسیدن به ماشین فرمول یک است، که بسیار پیچیده‌تر از خودرویی است که در حال حاضر به رانندگی با آن عادت دارند.

من می‌خواهم از هاس و آلفارومئو ریسینگ بخاطر این فرصت به کالوم، میک و رابرت تشکر کنم. ما اعتقاد جدی به آکادمی خود داریم که ارزش خود را قبلا با چارلز لکلرک به اثبات رسانده است. این نیروی محرکه‌ای است که اسکودریا می‌تواند آینده بلند مدت خود را بر اساس آن بنا کند.

کالوم، میک و رابرت قبلا توانایی خود را در فصل جاری فرمول 2 به اثبات رسانده‌اند و این آزمون گام بعدی آنها در آموزش است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد