موضوعات داغ

نسخه مفهومی از هیوندای ولستر تمام الکتریکی رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت هیوندای یکسال پس از معرفی خودروی الکتریکی مخصوص مسابقه هیوندای ولستر eTCR، یک کانسپت باتری‌دار جدید براساس این هاچ بک داغ و جذاب ساخته است. نام این مدل RM20e است و مانند ولستر eTCR، یک موتور وسط دارد که قدرتش به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این نسخه که با همکاری ریماک ساخته شده، توان ۸۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

هیوندای ولستر با چینش موتور وسط!

RM20e آخرین نمونه از کانسپت‌های موتوروسط هیوندای ولستر است که اولین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. RM مخفف مسابقات موتور وسط است. طبق گفته شرکت کره‌ای، این مدل در آزمایشگاه طراحی مهندسی این شرکت است تا تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته آن مورد آزمایش قرار بگیرند.

هیوندای ولستر الکتریکی

قدرت موتور الکتریکی ۸۰۰ ولتی از یک پک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی تامین می‌شود. هیوندای گفته شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل کمتر از ۳ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

همکاری ریماک و هیوندای

هیوندای می‌گوید سرمایه‌گذاری و مشارکت اخیرش با شرکت کروات ریماک موجب ساخت این کانسپت تمام الکتریکی شده است. این خودروساز گفته این پلتفرم همگام با رشد همکاری ما با ریماک پیشرفت خواهد کرد، یعنی در آینده شاهد عرضه خودروهای مخصوص مسابقه قدرتمندتری خواهیم بود.

آلبرت بیرمن، رئیس بخش تحقیق و توسعه هیوندای در بیانیه‌ای گفته است:

مدل الکتریکی جدید RM20e بار دیگر محدودیت‌های پلتفرم RM را کنار می‌زند، تا با رویکرد زیست‌محیطی قرن بیست و یکم مطابقت داشته باشد. RM20e نشانگر دوران جدیدی در بخش خودروهای الکتریکی قدرتمند برای سری مسابقات موتور وسط است و مهندسان N ما به نوآوری در زمینه خودروهای قدرتمند بدون آلودگی ادامه می‌دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد