موضوعات داغ

تویوتا هایلوکس ماکو، نسخه ویژه برای بازار نیوزیلند + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا نیوزیلند از تولید تعداد محدودی نسخه مشهور تویوتا هایلوکس که ماکو نامیده می‌شود خبر داده است. این هایلوکس جدید نام خود را از سریعترین نژاد کوسه که ماکو نامیده می‌شود گرفته است. این خودرو با انبوهی از قطعات جدید همراه است که نه تنها جالب توجه به نظر می‌رسد بلکه عملکرد این خودرو در عبور از معابر صعب‌العبور را نیز بهبود می‌بخشد.

نکته بسیار قابل توجه این است که تویوتا نیوزیلند در مقایسه با هایلوکس راگد ایکس که مخصوص جاده های سخت گذر است، ارتفاع سیستم تعلیق تویوتا هایلوکس ماکو را 40 میلیمتر (1.57 اینچ) از جلو و 50 میلیمتر (1.97 اینچ) از عقب بالا برده است. علاوه بر این هایلوکس ماکو شامل تعدیل کننده های جانبی BP-50 است که تنظیمات فشرده سازی و برگشتن به حالت عادی را فراهم می‌کنند. همچنین این خودرو دارای ترمزهای ارتقا یافته از مدل تویوتا فورچونر است که دارای خطوط حاشیه‌ای اسپرت نیز می‌باشد.

دیگر تجهیزات تویوتا هایلوکس ماکو

تغییرات دیگری نیز روی این خودرو اعمال شده است. این موارد شامل سپر جلویی برگرفته از مدل راگد ایکس، صفحه اسکید راگد ایکس، لایت بار ال ای دی، فلاپ دور گلگیر ماشین، پله های جانبی برجسته و چرخ های آلیاژی 18 اینچی رینو با لاستیک های آلترین 265/60 مکسس رازر می‌شود. این در حالی است که فضای داخلی تویوتا هایلوکس ماکو با صندلی‌های تک نفره مدل سطلی عرضه می‌شود‌.

هایلوکس ماکو

در زیر کاپوت، موتوری مشابه سایر مدل‌های هایلوکس قرار دارد. این موتور یک توربودیزل 2.8 لیتری است که دارای 201 اسب بخار قدرت و 369 پوندفوت گشتاور (500نیوتن متر) می‌باشد.

تویوتا هایلوکس ماکو مدل 2021, در بازار نیوزیلند از 79,990 دلار نیوزیلند (52.985 دلار آمریکا) قیمت‌گذاری می‌شود. اگرچه این خودرو از قیمت بالایی برخوردار است ولی هرساله تنها 250 نمونه از آن توسط تویوتا نیوزیلند تولید می‌شود و تقریبا کمیاب هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد