موضوعات داغ

هر آنچه از نسل جدید چری تیگو 7 باید بدانید؛ نسل دوم تیگو 7 در یک قدمی بازار؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سال گذشته در نمایشگاه بین المللی گوانگژو 2019، نسل جدید خودروی چری تیگو 7 در قالب یک نسخه کانسپت رونمایی شد، اما چری وعده داد تا خودروی تیگو 7 نسل جدید را با پیشرفت های چشمگیری در اختیار مشتریان خود قرار دهد و سپس چندماه پس از معرفی نسخه کانسپت، اطلاعاتی تکمیلی از این خودروی شاسی بلند ارائه کرد.

اکنون باتوجه به همکاری قوی و طولانی مدت مدیران خودرو با کمپانی خودروسازی چری، خبرهایی از ورود این خودروی شاسی بلند به بازار کشور شنیده می شود و گویا یک نمونه از آن به یکی از گمرک های کشور نیز وارد شده است، البته اگر گمرکات کشور اجازه ورود این خودرو به بازار ایران و یا ورود قطعات منفصله آن به کشور را صادر کنند، در این صورت می توانیم امیدوار به مونتاژ و عرضه این خودرو در بازار کشور باشیم.

حال به همین بهانه، در ادامه سعی داریم نگاهی به جزییات این خودروی شاسی بلند نسل جدید داشته باشیم که می تواند در شناخت بهتر این خودرو کمک کننده باشد، هرچند هنوز ورود این خودرو به کشور تایید نشده و مشخص نیست که کدام نسخه مهمان بازار کشور خواهد بود، ولی پیشاپیش می توان بر روی قوی ترین نسخه موجود حساب باز کرد.

چری تیگو 7

شرکت خودروسازی چری اول از همه در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو می گوید که کاملا به روز طراحی شده و مناسب با مصرف کنندگان جوان این شرکت خواهد بود. البته این خودرو نسبت به نسخه کانسپت تغییراتی به خود دیده است تا امکان تجاری سازی آن وجود داشته باشد، اما این تغییرات موارد بسیار جزیی را شامل می شوند و همچنان طراحی اصلی خودرو حفظ شده است.

قوای فنی

این خودرو فاکتورهای اسپرت بیشتری در چهره خود دارد و پیشرفت های آن باعث شده تا شاهد یک خودروی شاسی بلند زیبا و کاملا متفاوت از نسل قبل باشیم. در بخش فنی، به مشتریان دو پیشرانه متفاوت پیشنهاد خواهد شد که یکی از آنان پیشرانه اقتصادی 1.5 لیتری توربوشارژر با مصرف سوخت پایین بوده و دیگری هم یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر خواهد بود که نیروی بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می دهد و انتظار می رود که قوی ترین نسخه موجود راهی بازار کشورشود.

صحبت از بخش فنی شد، دراین خصوص باید گفت که انتخاب اول مشتریان بویژه کسانی که به فکر اقتصاد سوخت خود هستند، یک پیشرانه توربوشارژر 1.5 لیتری خواهد بود که امکان تولید 145 اسب بخار قدرت را با مصرف سوخت تنها 6.9 لیتری به صورت ترکیبی خواهد داشت.

چری تیگو 7

این درحالیست که انتخاب پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر به مشتریان خروجی قدرت 194 اسب بخاری در کنار گشتاور 290 نیوتن متری خواهد داد که امکان تبدیل و انتقال آن توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه وجود داشته و می تواند برای مشتریان جوان چری جذاب و هیجان انگیز باشد، هرچند عرضه این خودرو در شرایط کنونی بازار می تواند قیمتی بسیار بالا حتی نزدیک به 1 میلیارد تومان نیز به همراه داشته باشد.

ابعاد

در مقایسه با نسل قبل، چری تیگو 7 نسل جدید با طول کلی 4500 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2670 میلی متری ساخته شده است که نسبت به قبل خود حدود 68 میلی متر طول بیشتر و 20 میلی متر فاصله بین دو محور بیشتری دارد و همین افزایش اندازه می تواند به بهبود فضای پای سرنشینان عقب کمک بسیار زیادی کند.

امکانات

علاوه بر این، شرکت خودروسازی چری مدعی است که این خودرو در زمان عرضه به همراه سیستم های بروز ایمنی و رفاهی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که نمونه آن می تواند سیستم ترمز پارک الکترونیکی، سیستم اتوهلد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایشگر لمسی بزرگ در بالاترین قسمت داشبورد و کنسول مرکزی، کنسول ابزار دیجیتالی، صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی، چراغ های روشنایی کاملا LED در جلو و عقب و بسیاری از امکانات دیگر باشد که خودروی نسل جدید تیگو 7 را بهتر از همیشه خواهد کرد.

چری تیگو 7

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چری تیگو 7 با فیس جدید وارد بازار خواهد شد یا خیر؟ اما هر آنچه مشخص است، حتی اگر این نمونه وارد شده به گمرک چراغ سبز تولید در داخل را بگیرد، ماه ها زمان می برد تا نسخه تولید شده به مرحله عرضه به بازار برسد.

خرید چری تیگو 7

برای خرید نسل فعلی این خودرو می‌توانید به شماره 09915010148 از طریق واتسپ پیام دهید، و نمایندگی رضایی روشن تهران با شما جهت مشاوره تماس خواهد گرفت. در صورت تمایل می‌توانید از طریق همین شماره با کارشناسان فروش این نمایندگی نیز تماس بگیرید. در صورت خرید از این نمایندگی در تهران، یک سال کارواش رایگان به خریدار هدیه داده می شود.

همچنین می توانید در وبسایت رضایی روشن تمامی اطلاعات محصولات مدیران خودرو را مشاهده و از آخرین شرایط فروش آگاه شوید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد