موضوعات داغ

گرندپری 2020 ترکیه بدون تماشاچی برگزار خواهد شد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سران گرندپری ترکیه به طرز غم انگیزی مجبور شدند تا اجازه حضور تماشاگران مشتاق فرمول یک را در مسابقه ماه آینده لغو نمایند.

پیست استانبول امیدوار بود تا بتواند میزبان 100هزار تماشاگر مسابقات در تاریخ 15 نوامبر یعنی 24 آبان ماه باشد، اگرچه به گفته مدیران این ورزش، شاید این تعداد خیلی خوشبینانه بوده ‌است.

اما با توجه به نگرانیهای روز افزون در اروپا در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کووید 19، اکنون تصمیم گرفته شده است که اجازه حضور به تماشاگران داده نشود.

فرماندار استانبول اعلام کرد که در تلاش برای کنترل شیوع ویروس، صبح روز دوشنبه تصمیمی اتخاذ شد که این مسابقه فقط باید پشت درهای بسته انجام شود.

در بیانیه فرمانداری استانبول آمده است:

در راستای تلاش همه جانبه برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، مطابق با توصیه کمیته همه گیری استانی استانبول، گرندپری فرمول یک ترکیه بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

میزان علاقمندی هواداران برای حضور در گرندپری ترکیه زیاد بود بطوریکه تنها با گذشت چند ساعت از زمان فروش، بیش از 40هزار بلیط فروخته شد.

وورال آک، مدیر پیشرفت داخلی شهر، اخیرا گفته است که احساس می‌کند این رویداد با هدف رسیدن به 100هزار نفر در جریان بوده است. آک گفت:

ما در حال برنامه ریزی بودیم که در شرایط عادی ظرفیت کامل 220هزار صندلی را پر نمائیم اما با وجود کووید 19 امکان پذیر نیست.

پیش از ما این سازمان، مالک نداشت. ما مشتاق و علاقمند به این ورزش هستیم و می‌توانیم آن را با موفقیت سازماندهی کنیم. اما همانطور که می‌دانید کووید 19 وجود دارد. این دلیلی بود برای امیدواری ما به حضور 100هزار نفر برای تماشای مسابقه از نزدیک.

فرمول یک اخیرا در موجللو گرندپری توسکانا به جمعی در حدود 3هزار نفر اجازه حضور در پیست را داد.

گرندپری اخیر روسیه نیز میزبان جمعیتی در حدود 30هزار نفر بود و مسابقات بعدی در نوربرگرینگ، پورتیمائو و ایمولا برای حضور هوادران آزاد است.

ترکیه از معدود کشورهای اروپایی بود که از محدودیت قرنطینه انگلیسی معاف بود، اما هفته گذشته به دلیل نگرانی از مقیاس واقعی مبتلایان این کشور نیز به سایرین اضافه شد.

پیست استانبول اخرین بار در سال 2011 میزبان فرمول یک بود و به عنوان بخشی از مسابقات فشرده امسال یکی از زمانهای خالی را در تقویم این فصل کامل کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد