موضوعات داغ

نگاهی به قیمت لاستیک هانکوک در بازار، بهای گزاف کیفیت + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لاستیک هانکوک یا هانکوک تایر، یکی از برندهای مطرح دنیای تایر و لاستیک است. این شرکت هم‌اکنون هشتمین تولیدکننده بزرگ تایر در سطح جهان است و حتی در مسابقات رالی نیز می‌توان برچسب‌های تبلیغاتی لاستیک هانکوک را روی خودروها دید، از این رو با یکی از مشهورترین شرکت‌های کره جنوبی سر و کار داریم. شرکت لاستیک هانکوک اکنون سالیانه 50 میلیون حلقه تایر به تولید می‌رساند و علاوه بر کره جنوبی در سایر نقاط جهان نیز خط تولید لاستیک برپا کرده است.

لاستیک هانکوک در بازار کشورمان نیز از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. در دهه هفتاد و هشتاد خورشیدی همزمان با ورود سیلاب گونه انواع برندهای کره‌ای به بازار ایران نظیر هیوندای، ال جی و سامسونگ، لاستیک هانکوک نیز وارد بازار تایر کشور شد. در‌ آن دوران تایر هانکوک در مقایسه با انواع لاستیک‌های مشهور جهانی همچون میشلن و یوکوهاما، نقش ارزان قیمت باکیفیت را بازی می‌کرد و به همین دلیل به آرامی شهرت و اعتبار برای خود کسب کرد.

از عرش تا فرش با لاستیک هانکوک

با کاهش تدریجی ارزش ریال در مقابل ارزهای جهانی و روند نزولی قدرت خرید مردم، لاستیک‌های ژاپنی و اروپایی از سبد خرید مالکان خودروها حذف شدند و لاستیک‌ هانکوک و کومهو، جایگزین آن‌ها شدند. هر دو برند هانکوک و کومهو از شهرت مناسبی در بازار ایران برخوردارند اما اکثر رانندگان لاستیک‌ کره‌ای را با برند هانکوک به خاطر می‌آورند.

این روزها قیمت لاستیک هانکوک سر به فلک کشیده و خرید آن برای بسیاری از مالکان خودروهای معمول بازار به رویا تبدیل شده است. نکته دیگر کمبود شدید لاستیک باکیفیت در حوزه لاستیک سنگین است. تولیدکنندگان ایرانی در این حوزه چندان فعال نیستند و اکثر مالکان خودروهای باری و مسافربری، نیاز به خرید لاستیک از برندهای شناخته شده‌ای همچون میشلن، هانکوک یا دانلوپ دارند. در جدول زیر نگاهی به قیمت لاستیک هانکوک در بازار ایران خواهیم داشت تا مشتریان درک بهتری از شرایط بازار لاستیک به دست آورند.

قیمت لاستیک هانکوک در بازار، مهرماه 1399:

سایزقیمت
165/65R13یک میلیون و چهارصد هزار تومان
185/65R15یک میلیون و ششصد هزار تومان
195/65R15دو میلیون و پانصد هزار تومان
205/65R15سه میلیون و دویست هزار تومان
195/60R14دو میلیون و صد هزار تومان
185/70R13دو میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد