موضوعات داغ

تمدید قرارداد رایکونن برای فصل 2021

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

اتواسپورت گزارش داد که کیمی رایکونن ممکن است با قرارداد جدیدی که با آلفارومئو منعقد خواهد کرد حضورش را در فرمول یک برای فصل 2021 نیز ادامه دهد.

این فنلاندی رکورد 322 مسابقه باریچلو در آخر این هفته در گرندپری ایفل خواهد شکست، و منابع خبری اعلام کرده‌اند که او گزینه ماندن در آلفارومئو را برای سال 2021 انتخاب کرده است.

تائیدیه برنامه‌های او برای باقی ماندن با این تیم که مقر آن در سوئیس است، احتمالا جمعه اعلام خواهد شد.

رایکونن پس از اینکه تیم سابقش یعنی فراری چارلز لکلرک را برای جایگزینی وی انتخاب کرد در ابتدای سال 2019 به آلفارومئو پیوست.

اگرچه رایکونن با آلفارومئو نتوانسته است نتایج قدرتمندی که امیدوار بود بدست آورد، اما قهرمان جهان سال 2007 نشان داده است که همچنان به اندازه کافی سریع و با انگیزه است.

بهترین نتیجه وی در سال گذشته، کسب مقام چهارمی در گرندپری آشفته برزیل بود که باعث شد تا تیم با کمک او بتواند به مقام هشتم سازندگان فصل دست یابد.

این فصل دشوارتر بود، آلفارومئو با گام به عقبی که فراری در عملکرد موتور برداشت، بسیار ضربه خورد. بهترین نتیجه رایکونن تا اینجای فصل نهمی مسابقه بزرگ توسکانا در موجللو ماه گذشته بود.

کیمی رایکونن
در حالیکه رایکونن آماده ماندن است، مشخض است که آلفارومئو هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه چه کسی هم تیمی او در فصل آینده خواهد بود اتخاذ نکرده است و آنتونیو جیوویناتزی و میک شوماخر برای کسب این صندلی در رقابت هستند.

فراری، تیم مسقر در مارانللو، به عنوان بخشی از همکاری خود با تیم آلفارومئو، این حق را دارد که یکی از رانندگان جوان خود بر روی صندلی این تیم قرار دهد.

آنها در حال ارزیابی هستند که آیا جیوویناتزی را حفظ کنند یا شوماخر را از فرمول 2 به قرمول یک ارتقا دهند. شوماخر آخر این هفته در اولین حضورش در فرمول یک، در جلسه تمرین اول آلمان پشت فرمان آلفارومئو قرار خواهد گرفت.

اگر فراری اجازه دهد تا جیوویناتزی باقی بماند، گزینه دیگر برای شوماخر حضور در هاس خواهد بود که آنها هم در ارتباط نزدیکی با فراری هستند.

این تیم آمریکایی در حال بررسی ترکیب جدیدی برای سال آینده است و با یکی از رانندگان جوان فراری نیز ارتباط دارد. آنها در نوربرگرینگ فرصتی به راننده برتانیایی، کالوم آیلوت داده‌اند و رابرت شوارتزمن نیز برای ارزیابی با هاس یا آلفارومئو در ابوظبی حضور خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد