موضوعات داغ

بوگاتی توسعه مدل دومش را متوقف کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چندین سال است که شایعاتی درباره تولید یک بوگاتی مقرون ‌به ‌صرفه و کاربردی شنیده می‌شوند. چند ماه پیش، به نظر می‌رسید که این خودروساز فرانسوی بالاخره در حال ارزیابی ایده‌های مختلف برای این مدل است و می‌خواهد به زودی تصمیم نهایی را درباره آن بگیرد. متاسفانه اوضاع برای مدل دوم بوگاتی خوب پیش نمی‌رود.

براساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، بوگاتی برنامه خود برای توسعه یک مدل جدید را حداقل تا برگزاری مراسم گزارش مالی سالانه گروه فولکس ‌واگن در ماه آینده به تعویق انداخته است. این تصمیم ارتباط مستقیمی با بحران کرونا دارد که صنعت خودرو را تحت‌ تاثیر قرار داده است.

استفان وینکلمن رئیس بوگاتی در مصاحبه جدیدش با بلومبرگ گفت:

ما در مورد خط تولید مدل دوم صحبت کرده‌ایم. این گفتگوها به دلیل بحران کرونا متوقف شده است؛ ما هنوز درباره اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد گفتگو نکرده‌ایم.

بوگاتی

اخبار تأخیر احتمالی در برنامه‌های بوگاتی اولین بار در ماه جولای امسال شنیده شد، وقتی گزارش شد که گروه فولکس واگن تصمیم گرفته اولویتش را روی نقدینگی قرار دهد تا با چالش‌های پس از بحران کرونا مقابله کند. هنوز مشخص نیست این به معنای توقف تولید این مدل است یا ساخت آن کاملا از برنامه فولکس ‌واگن خارج شده است.

با این وجود، جای تعجب است که طبق گفته وینکلمن، بوگاتی بهترین سال خودش از نظر فروش را پشت سر می‌گذارد. البته وینکلمن جزئیات بیشتری در مورد ارقام فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ ارائه نداده است. نکته مهم‌تر اینکه، این تولیدکننده ابرخودروهای جذاب، به لطف پیش‌فروش خودروهایش با خیال آسوده وارد سال ۲۰۲۱ خواهد شد. تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از خودروهایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ توسط بوگاتی تولید شوند به فروش رفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد