موضوعات داغ

مرسدس به اغراق درباره گسترش خط تولید اعتراف کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هاچ‌بک مرسدس کلاس A، سدان مرسدس کلاس A ، سدان مرسدس کلاس A با فاصله بین دومحور بیشتر (مخصوص چین)، مینی‌ون مرسدس کلاس B ، سدان مرسدس CLA، واگن شوتینگ بریک CLA، و کراس‌اوورهای مرسدس GLA و GLB همگی مدل‌های کامپکت مرسدس هستند. این خودروهای کوچک یک چهارم فروش این شرکت در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دادند، و مرسدس کلاس A پرچمدار فروش فوق‌العاده مرسدس در سال‌های اخیر بوده ‌است.

زیاده روی مرسدس در پوشش به نیازهای بازار

با این حال، مرسدس قصد دارد به این نکته اشاره کند که نمی‌خواهد رقیب تولیدکنندگان انبوه خودروها شود. این چیزی است که اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر، حین معرفی آنلاین استراتژی جاه‌طلبانه این شرکت در اوایل این هفته به تحلیلگران صنعت خودرو گفته است. او در ادامه اعتراف کرده که آن‌ها برای پوشش تمام بخش‌های بازار مخصوصا خودروهای کامپکت زیاده‌روی کرده‌اند.

این بدان معنا نیست که تولید برخی از این مدل‌ها در آینده نزدیک متوقف خواهد شد، مخصوصا با توجه به اینکه خودروهایی مانند مرسدس بنز GLB نسبتا در بازار جدید هستند. در عوض، اولا کالنیوس قصد دارد روی نسخه‌های پیشرفته این خودروها تمرکز کند تا سودآوری شرکت را بالا ببرد.

این تصمیم به احتمال زیاد مرتبط با اخباری است که هفته گذشته مبنی بر این منتشر شد که مرسدس قصد دارد دیگر از گیربکس‌های دستی در خودروهای خودش استفاده نکند، چون خودروهای با گیربکس اتوماتیک معمولا گران‌تر هستند. گیربکس دستی همچنان در بیشتر خودروهای کامپکت پایین‌رده مرسدس در اروپا استفاده می‌شود، اما پدال کلاچ به تدریج بازنشسته خواهد شد.

تمرکز مرسدس بر بازار خودروهای جمع‌وجور

چشم‌انداز محصولات این شرکت که چند سال پیش منتشر شد نشان داد مرسدس قصد داشته یک خودرو کامپکت دیگر یعنی مرسدس بنز GLA کوپه را عرضه کند. با این حال، به نظر می‌رسد این کراس‌اوور تولید نخواهد شد تا با بی ‌ام‌ و X2 به رقابت بپردازد. البته اگر مدل‌های تمام الکتریکی EQA و EQB که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند را در نظر بگیرید، مرسدس قصد تولید خودروهای کامپکت بیشتری را دارد.

شوتینگ بریک CLA

در حالی که مرسدس در آینده نزدیک تولید هیچ خودرو کامپکتی را متوقف نخواهد کرد، از این پس مدل‌های دیگری از سایر بخش‌های بازار را تولید نمی‌کند. پس از توقف تولید مرسدس SLC، نسل جدید مرسدس کلاس S کوپه و کانورتیبل نیز تولید نخواهد شد. این دو خودرو لوکس بزرگ در خط تولید این شرکت جای خود را به AMG GT کوپه و SL با سقف پارچه‌ای می‌دهند که هردو توسط AMG ساخته می‌شوند.

بهترین مدل این بخش از بازار AMG وان است، یک ابرخودرو با موتور فرمول یک که توان بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و قیمتش بیش از ۲.۷۵ میلیون دلار است. تمام ۲۷۵ نسخه از این مدل که قرار است تولید شوند قبلا فروخته شده‌اند و با وجود مشکلاتی که در طول فاز توسعه آن‌ها رخ داده است، تحویل آن‌ها به مشتریان در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد