موضوعات داغ

۱۰ شغل مناسب برای افراد بسیار باهوش

عکس مطلب اول

برای برخی مشاغل، توانایی انجام کارهای روزمره و حضور به‌موقع کافی نیست. بعضی کارفرمایان خاص کارمندانی را می‌خواهند که بتوانند خارج از چارچوب فکر کنند. آنها به دنبال نیروهایی هستند که بتوانند استراتژی و روش‌های جدیدی برای پیشبرد کار خود توسعه دهند. آنها افرادی را می‌خواهند که از سطح هوشی بالاتر از حد متوسط برخوردار باشند یا کسانی که به نظر می‌رسد از نظر شناخت و توانایی تفکر از سایر هم‌نوعان خود بالاتر هستند. نمرات تست ضریب هوشی اگرچه همیشه قابل اعتماد نیست، اما می‌تواند به شناخت نیروهای باارزش و هوشمند کمک کند.

نمرات ضریب هوشی (Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ معیاری برای سنجش میزان هوش انسان است. می‌توانید مدتی را صرف انجام تست هوش ریون کنید تا متوجه شوید که در کجای این طیف قرار دارید. اما امتیاز اکثر افراد بین ۸۵ تا ۱۱۵ محاسبه می‌شود. اگر نمره شما بالاتر از ۱۲۵ باشد، بسیار بالاتر از حد متوسط هستید. هر چند این معیارها همیشه قابل اعتماد نیستند و در بیشتر موارد معنای واقعی زیادی ندارند.

البته مگر اینکه رئیس شما کارمندانی بخواهد که به‌شدت باهوش هستند یا حداقل این‌طور به نظر می‌رسند.

نمرات ضریب هوشی، هوش و استراتژی شغلی

می‌توان گفت برخی مشاغل و مسیرهای شغلی خاص برای کسانی که سطح هوشی بالاتری دارند ساخته شده‌است. برای اندازه‌گیری دقیق اینکه این افراد چه کسانی می‌توانند باشند، بررسی‌های بسیار بیشتر از یک تست ساده IQ و نمرات چشمگیر مورد نیاز است، اما مطالعات نشان داده‌است که کسانی که در بالاترین رده طیف قرار می‌گیرند، به سمت مشاغل خاصی گرایش پیدا می‌کنند. احتمالا شما هم با این لیست حداقل از لحاظ تئوری موافق خواهیدبود.

کدام شغل‌ها مختص کسانی است که باهوش‌تر از متوسط هستند؟ در اینجا به ۱۰ شغل اشاره شده‌است که به طور معمول برای کسانی که نمره IQ بالایی دارند مناسب هستند.

۱. پزشکان و جراحان

صرفا ورود به طرح پزشکی و رزیدنتی یا ورود به سطح اولیه و عمومی نیاز به سال‌های تحصیلی طولانی دارد و این به تنهایی به معنای داشتن جرأت، طاقت، انگیزه و هوش بیشتر از یک فرد معمولی است. به همین دلیل بسیاری از پزشکان نمره IQ بالاتری دارند.

۲. اساتید دانشگاه

استاد بودن یعنی ادعاکردن، و بدون نوعی هوشمندی نمی‌توانید این کار را خیلی خوب انجام دهید. اساتید به طور معمول دارای مدارج عالی دانشگاهی هستند و در زمینه خود متخصص هستند. برای رسیدن به آنجا شما باید فردی متفکر باشید و شخصیتی داشته‌باشید که می‌تواند مانند یک اسفنج دانش را به سمت خود جذب کند.

برای مشاهده آگهی های استخدام اصفهان در اینجا کلیک کنید

۳. مهندسین برق

مهندسی برق

ورود به حرفه مهندسی کار ساده‌ای نیست و مانند بسیاری از رشته‌های بسیار تخصصی دیگر، به آموزش و توانایی تفکر انتزاعی نیاز دارد. این برای بیشتر افراد آسان نیست، بنابراین برای کسانی که در زمینه مهندسی هستند (به طور خاص مهندسی برق)، مشاغل این حوزه متقاضیان بسیار باهوش را جذب می‌کند.

۴. وکلا

تفکر انتزاعی و توانایی به‌خاطر‌آوردن حجم زیادی از اطلاعات برای تبدیل‌شدن به یک وکیل خوب لازم است و این یکی از دلایل نامناسب بودن یک فرد متوسط برای حرفه وکالت است.

۵. دانشمندان

«دانشمند» اصطلاحی فوق‌العاده گسترده است و برای توصیف تعدادی از حرفه‌ها استفاده می‌شود. دانشمندان می‌توانند در مراقبت‌های بهداشتی، فناوری و تقریبا در هر بخشی که فکرش را بکنید کار کنند و همه آنها برای حل مشکلات پیچیده و دستیابی به راه حل‌های منطقی به هوش نیاز دارند. به عبارت دیگر، آنها باید بسیار هوشمند باشند.

۶. مهندسان مواد و طراحی صنعتی

مهندسی مواد و طراحی شاخه‌ای از زمینه مهندسی است که مهندسان آن باید درک عمیقی را از موضوعات مختلف از جمله علوم و ریاضیات داشته‌باشند. این رشته‌ها ممکن است برای یک فرد عادی مناسب نباشد. اگر می‌خواهید یک طراح حرفه‌ای باشید، ضریب هوشی بالا مطمئنا یک پیش‌نیاز است.

۷. مهندسان نرم افزار و فناوری اطلاعات (IT)

مهندسان نرم افزار و فناوری اطلاعات (IT)

در بسیاری از شهرها، کاکنان شرکت‌های بزرگ فناوری با حقوق بالاتر از متوسط در حال پیشرفت و برعهده‌گرفتن مسئولیت‌های مهم هستند. در اکثر موارد، هوشی بالاتر از حد متوسط برای مقابله با مشکلاتی که شرکت‌های فناوری با آن روبرو هستند ضروری است (مانند همیشه یک قدم جلوتر بودن از خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان).

مشاهده آگهی استخدام برنامه نویس و مهندس نرم‌افزار: https://karboom.io/jobs/programming-and-software

۸. فروش

این شغل احتمالا عجیب‌ترین مورد در این لیست است. برای ورود به کار فروش لزوما نیازی به هوشمند بودن ندارید، بیشتر از هر چیز لازم است زیرک و سرسخت باشید. اما وقتی دقیق‌تر به آن فکر ‌کنید متوجه می‌شوید که اگر باهوش باشید، تبدیل شدم به یک یک فروشنده فوق‌العاده بسیار راحت‌تر است. شما می‌توانید تعدادی استراتژی روانشناختی را به کار بگیرید و درک عمیق‌تری از محصولات و خدمات خود داشته‌باشید.

۹. اقتصاد

اگر کتاب‌های بازار سرمایه و بورس را مطالعه کرده باشید، احتمالا تمام آن اصطلاحات مالی و بحث‌های پیچیده باعث گیج‌شدن شما شده‌اند. این به دلیل پیچیدگی بیش‌ از حد و دیوانه‌وار مباحث اقتصادی است که فقط افراد بسیار باهوش و بسیار مشتاق را به بازار بورس می‌کشاند.

۱۰. املاک و مستغلات

یکی دیگر از موارد شگفت‌آور این لیست متخصصان املاک و مستغلات هستند که حداقل بر اساس منابع مطالعاتی ما نسبت به متوسط هوشمندتر هستند. وقتی به شغل آنها فکر کنید، می‌بینید که متخصصان املاک و مستغلات به دانش و مهارت‌های زیادی احتیاج دارند: آنها باید فروشنده باشند، دانش مالی داشته‌باشند، چیزهایی راجع به طراحی و مهندسی بلد باشند و حتی کمی هم در مورد حقوق بدانند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/13
عالی