موضوعات داغ

سایپا شاهین زودتر از موعد در خط تولید قرار گرفت، محصول جدید در راه بازار + فیلم

عکس مطلب اول

سایپا شاهین یکی از خودروهای پرسر و صدای چند وقت اخیر بوده است. مطابق برنامه‌ریزی‌های سایپا، قرار بود تا فرآیند تولید سایپا شاهین از اوایل آبان به صورت آزمایشی آغاز شود اما اکنون این خودرو در خط تولید سایپا قرار گرفته و بنابراین فرآیند تولید شاهین سه هفته از برنامه ریزی اولیه جلوتر است.

شاهین که در ابتدا با نام رهام شناخته می‌شد، یک خودرو ملی جدید است که سایپا زمان و هزینه زیادی بر فرآیند توسعه و تولید این محصول صرف کرده است. شاهین براساس پلتفرم SP100 سایپا توسعه یافته و از موتور توربوشارژر M15 استفاده می‌کند، یعنی همان موتوری که اکنون بر روی ساینا، تیبا و کوییک نصب شده و نسخه حجیم‌شده و بهبود یافته موتور پراید است.

شاهین سایپا یکی از مجهزترین خودروهایی است که در حال حاضر در سبد تولیدات خودروسازان قرار دارد و سایپا با تکیه بر همین ویژگی، شاهین را محصولی رقابتی در بازار بسته و انحصاری ایران می‌داند. با توجه به آن‌که در فرآیند تولید آزمایشی خودروها، مهندسان تصمیم می‌گیرند برخی امکانات رفاهی را به خودرو اضافه کرده یا از آن حذف کنند، احتمال دارد تجهیزات بیشتری را در نسخه تولید انبوه شاهین ببینیم.

در حال حاضر فرآیند تولید آزمایشی سایپا شاهین در حال انجام است و پس از اتمام موفقیت آمیز این عملیات، تولید انبوه شاهین در خط مونتاژ سایپا آغاز خواهد شد. بنابر اعلام سایپا، خط تولید پلتفرم SP100 می‌تواند 14 دستگاه خودرو در هر ساعت را به تولید برساند و هر شیفت این خط نیز 143 نفر پرسنل خواهد داشت. سایپا برنامه دارد تا پس از عرضه شاهین، کراس اووری را نیز بر پایه پلتفرم SP100‌ روانه بازار کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد