موضوعات داغ

نگاهی به قیمت موتورسیکلت هیرو هانک در بازار + جدول قیمت آبان ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیرو هوندا، شرکتی است که به بزرگ‌ترین سازنده موتورسیکلت در هند تبدیل شده است. طی سال‌ها، بازار موتورسیکلت این کشور همچنان در انحصار آن‌ها باقی مانده بود تا اینکه باجاج همه‌چیز را با پولسار ۱۵۰ تغییر داد. از آن زمان، بخش ۱۵۰ سی‌سی جذاب‌تر و هیجان انگیزتر شده ‌است. قطعا هیرو هوندا باید نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌داد. بنابراین آن‌ها هیرو هانک را معرفی کردند (البته قبل از آن CBZ را هم ساخته بودند). بخش ۱۵۰ سی‌سی از زمانی که پولسار عرضه شد گسترش یافته است، اما به نظر می‌رسید مهندسان هیرو هوندا چندان توجهی به این مسئله ندارند. اما آن‌ها بالاخره عزم خود را جزم کرده و هیرو هانک جدید را معرفی کرده‌اند.

سبک طراحی

اولین چیزی که توجه را به خودش جلب می‌کند سبک طراحی آن است که بد نیست. این مدل دارای فرینگ جلو در جلوی باک نزدیک محل قرار گرفتن ران است. هیرو هانک همچنین نزدیک کمک فنرها و روی قوس چرخ‌ها فرینگ اضافی دارد.

هیرو هانک

چراغ‌های جلو تقریبا مثل سابق هستند و هیچ تغییری با مدل قبلی ندارند. با یک نگاه می‌توان تشخیص داد این یک هیرو هوندا معمولی است. چراغ‌های عقب با لامپ‌های ال‌ای‌دی زیبا به نظر می‌رسند. روی موتور و لوله‌های اگزوز روکش تمام مشکی قرار گرفته است. اما در کل شاهد تغییرات زیادی نیستیم.

خوشه ابزار

نسخه جدید دارای سرعت‌سنج دیجیتالی است، اما شمارشگر دور موتور هنوز آنالوگ باقی مانده و در مرکز قرار دارد. سرعت‌سنج در یک گوشه قرار گرفته است. این سرعت‌سنج همچنین شامل نشانگر مصرف سوخت، نور بالا و راهنماها است.

عملکرد

هیرو هانک یک موتور ۱۴۹.۲ سی‌سی دارد که توان ۱۴ اسب بخار را در دور موتور ۸۵۰۰ و گشتاور ۱۲.۸ نیوتن متر را در دور موتور ۶۵۰۰ تولید می‌کند. این قدرت زیادی بین موتورسیکلت‌های این بخش از بازار است و همچنین در دور موتورهای پایین قدرت خوبی ارائه می‌دهد. البته انتقال قدرت خیلی خوب نیست. اگر با یک جاده مستقیم روبرو شوید، و گاز بدهید هیرو هانک فورا شتاب نمی‌گیرد.

همچنین ببینید: فیلم تست و بررسی موتور سیکلت هیرو هانک در تهران

بزرگ‌ترین مشکل هیرو هانک گیربکس آن است. اگرچه این مدل دارای گیربکس پنج سرعته استاندارد است، اما تعویض دنده اصلا راحت نیست. همچنین، وقتی دور موتور بیشتر از ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ شود، موتورسیکلت به لرزه می‌افتد. این شرکت ادعا می‌کند مصرف سوخت این مدل یک لیتر به ازای ۵۵ کیلومتر است، اما باید انتظار طی مسافت ۵۰ کیلومتر با هر یک لیتر سوخت را داشته باشید.

هندلینگ

هیرو هانک در این زمینه قابل قبول عمل می‌کند اما عملکرد خیره‌کننده‌ای ندارد. محل نشستن عمودی است، بنابراین راننده دچار کمردرد و خستگی نخواهد شد. این هانک را به گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی تبدیل می‌کند. صندلی ترک نیز کاملا راحت است. هانک از دو کمک‌فنر قابل تنظیم GRS در قسمت عقب و کمک‌فنرهای تلسکوپی در جلو بهره می‌برد.

هیرو هانک

این کمک‌فنرها به سواری راحت این موتورسیکلت کمک می‌کنند. اما از طرفی، این موتور وزن خالص ۱۴۶ کیلوگرم دارد. شما همیشه این وزن را احساس می‌کنید که باعث می‌شود در هنگام مانور دادن، چابکی کمتری داشته باشید. بنابراین، انتظار قابلیت پیچیدن خیلی خوبی را با آن نداشته باشید. اگرچه لاستیک‌ها نازک هستند، اما عملکرد ترمز خوب است. این موتور از دیسک ترمز ۲۴۰ میلیمتری در جلو و ۲۲۰ میلیمتری در عقب برای توقف‌های سریع بهره می‌برد.

نتیجه‌گیری

آیا این گاو وحشی ارزش قیمت ۷۲ هزار روپیه (حدود 34 میلیون تومان) را دارد؟ ما می‌گوییم نه. طی چند سال اخیر، محصولات جذابی در این بخش تولید شده و برخی از آن‌ها واقعا خوب هستند، در واقع بهتر از چیزی که هیرو هوندا ارائه می‌دهد. هیرو هوندا کار خود را نسبتا خوب انجام داده اما نه در حدی که مصرف‌کننده از چنین محصولی انتظار دارد. حتی در بازار نسبتا محدود کشورمان نیز رقبای قدرتمندی برای خرید در بازه 150 سی سی حضور دارند و این شرکت هنوز در این زمینه جای پیشرفت دارد.

جدول قیمت هیرو هانک در بازار آزاد:

مدل(کیلومتر)کارکردقیمت
۱۳۹۵۴۰٫۰۰۰۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۹۵۱۴٫۵۰۰۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۹۴۵۰٫۰۰۰۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۹۴۳۰٫۰۰۰۲۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان
۱۳۹۴۲۵٫۰۰۰۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/4/20
یه موتور نرم و بیصدا . با کیفیت که نود درصد قطعاتش ژاپنیه . اصلا خرابی نداره . یکی از بهترین موتورای شهریه و صدبار از آپاچی بهتره . پنج سال داشتم