موضوعات داغ

فتل: هیچکس نمی‌تواند مثل شوماخر باشد، حتی همیلتون

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل معتقد است که بصورت طبیعی مایکل شوماخر دارای توانمندی است که هنوز در هیچ راننده فرمول یک -حتی در لوئیس همیلتون- ندیده است.

همیلتون در آخر هفته گذشته توانست در تعداد پیروزیها در فرمول یک با رکورد شوماخر برابری کند، او یکشنبه نود و یکمین پیروزی خود را در گرندپری ایفل در پیست نوربرگرینگ بدست آورد. او به احتمال زیاد در این فصل خواهد توانست به رکورد 7 قهرمانی جهان راننده آلمانی افسانه‌ای فرمول یک نیز دست پیدا کند.

در حالی که بسیاری از صاحبنظران در مورد اینکه بزرگترین راننده کدام یک هستند، بحثهای طولانی و سختی خواهند داشت اما برای سباستین فتل تنها یک برنده وجود دارد، اگرچه اعتراف کرد که با توجه به آنچه که دستاورد همیلتون بوده است نمی‌تواند به اندازه کافی به تلاشهای او احترام بگذارد.

قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان که داراری رکورد 53 پیروزی در دوران حرفه‌ای خود است، گفت:

این همیشه عددی بوده است که فکر می‌کردم هرگز کسی به آن نخواهد رسید. فکر می‌کنم که می‌توانیم کاملا مطمئن باشیم لوئیس از این تعداد پیروزی فراتر خواهد رفت.

با این وجود باید بگویم که مایکل همیشه قهرمان من خواهد بود. او چیزی در خود داشت که تا کنون در رانندگان دیگر ندیده‌ام.

شاید به دلیل این واقعیت که من از بچگی به او نگاه می‌کردم و خوب طبعا از بچگی بدنیال لوئیس نبودم و با او رقابت می‌کردم. بنابراین شرایط متفاوتی است.

احتمالا طی 10 یا 15 یا 20 سال دیگر این تحسین بیشتر خواهد شد، اما وقتی خودتان هنوز فعال هستید، بیشتر به خودتان نگاه می‌کنید نه به دیگران. اما نمی‌توانید برای آنچه که او بدست آورده است احترام قائل نباشید.

مایکل شوماخر - سباستین فتل
در مورد اینکه چه چیزی شوماخر را از رانندگان دیگر بسیار متمایز کرده است، فتل افزود:

من فقط فکر می‌کنم او از هرکس دیگری که تا بحال دیده‌ام بهتر است. او استعدادی طبیعی داشت که توضیح آن دشوار است.

حتما او را در حال رفتن به کارتینگ دیده‌اید، من او را در جوانی ندیدم اما در سن بالاتری دیدم و از اینکه چند بار در کورس قهرمانی با او بودم خوشحال یودم، شما می‌توانستید مهارتهای بیشتر و کنترل ماشین را ببینید.

فکر می‌کنم او توانایی طبیعی داشت که تا کنون در هیچ شخص دیگری ندیده‌ام. علاوه بر آن او اخلاق کاری باور نکردنی داشت اما ترکیب این دو است که برای من برجسته است و هنوز در هیچ رقابتی دیده نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد