موضوعات داغ

فیا اعلام کرد که آزمایش کووید 19 استرول، مشکلی نداشت

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر مسابقات فرمول یک، مایکل مسی، اعلام کرد که در خصوص آزمایشات فیا از لنس استرول پیش از گرندپری ایفل، احساس نمی‌کند مشکلی وجود داشته است.

لنس استرول راننده ریسینگ پوینت به اجبار مسابقه نوربرگرینگ را به دلیل بیماری از دست داد و نیکو هولکنبرگ در رقابت تعیین خط جانشین وی شد.

مدیر تیم اوتمار زافنائر گفت که استرول دو هفته پیش از این در گرندپری روسیه، حال خوبی نداشته است اما پس از بروز برخی علائم بطور منظم برای کووید 19 مورد آزمایش قرار گرفته است که همه نتایج آنها منفی بوده است.

استرول روز سه شنبه قبل از گرندپری ایفل تحت آزمایش کووید 19 قرار گرفت، به این معنی که او می‌تواند پنجشنبه و جمعه در پدوک حاضر شود پیش از آنکه مجبور به خروج از مسابقه آخر هفته یکشنبه شود.

این اتفاق منجر به این شد تا سوالی بوجود بیاید که آیا در پروتوکلهای فیا که نیاز دارد در هر 5 روز از پرسنل داخل پدوک آزمایش گرفته شود، حفره‌ای احتمالی وجود دارد؟ تقریبا در این دوره زمانی است که قبل از شروع علائم، کووید 19 شروع به رشد می‌کند.

اما مسی تاکید کرد زمانیکه علائم مشخص می‌شود، مسئولیت آن به عهده همه رقابت کننده‌ها است و هیچ چیزی بعد از منفی شدن تست استرول در سه شنبه مشاهده نشده است. مسی گفت:

نه، ما احساس نمی‌کنیم حفره‌ای وجود داشته باشد. الزاماتی برای لنس و هر شرکت کننده دیگری در این مورد وجود دارد که زمانهای مختلفی برای ورود به پدوک باید آزمایش بدهند و سپس آزمایشی برای پیگیری از آن زمان وجود دارد.

بر اساس آزمایش روز سه شنبه، آزمایش بعدی او صبح روز یکشنبه برای رعایت الزامات پروتوکل کووید فیا انجام شده است. بنابراین آزمایش بسیار ساده است.

با توجه به اینکه لنس احساس بیماری داشت، مانند هر راننده دیگری، موظف است که راننده و مسابقه دهنده، در این مورد ریسینگ پوینت، تشخیص دهند که آیا راننده آنها توانایی رانندگی ماشین را دارد یا خیر، بدیهی است که این کار را انجام داده است و روز قبل تصمیم گرفته است.

بر اساس الزامات مندرج در ضمیمه S پروتوکلهای کویید فیا، ریسینگ پوینت به عنوان ذینفع در این پرونده و همچنین خود لنس به عنوان یک شرکت کننده، مسئول هستند تا در صورت داشتن هر یک از آن شرایط مندرج در پروتوکل، آن را اعلام نمایند. پس الزاماتی برای ارائه گزارش وجود دارد.

هیچ یک از این موارد به فیا گزارش نشده است، بنابراین در این مقطع زمانی از منظر ما چیز دیگری وجود ندارد.

استرول دومین راننده‌ای بود که امسال بخاطر بیماری یک مسابقه را از دست داد. قبل از او سرجیو پرز هم تیمی او در ریسینگ پویننت، پس از مثبت شدن آزمایش کووید 19، هر دو گرندپری سیلورستون را از دست داد.

فیا و فرمول یک هر دو بطور منظم آزمایشات کووید 19 را در آخر هفته‌ها بر روی کسانی که در پدوک کار می‌کنند، انجام می‌دهند و دائم در حال به روز رسانی هستند، این افراد برای ورود به پدوک نیازمند جواب منفی در این آزمایش می‌باشند.

آخرین گزارشات فیا و فرمول یک در خصوص آزمایش کووید 19 که داشته‌اند، به 8 نتیجه مثبت از 1506 مورد دست یافته‌اند که این موارد در بین آزمایشات انجام شده در بازه زمانی نهم تا پانزدهم اکتبر بوده است.

جواب آزمایش دو عضو تیم فرمول یک مرسدس در نوربرگرینگ مثبت شده یود و باعث شد تیم به سرعت آن را اعلام نمایند و پرسنل بیشتری را مطابق با پروتوکلهای کووید 19 در قرنطینه قرار دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد