موضوعات داغ

رومن گروژان و کوین مگنوسن اعلام کردند که در انتهای فصل 2020 هاس را ترک خواهند کرد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

به دنبال خروج رومن گروژان و کوین مگنوسن از تیم هاس در انتهای فصل 2020، این تیم برای فصل 2021 از ترکیب جدیدی استفاده خواهد کرد

گروژان در نهمین سال حضورش در فرمول یک در زمان آغاز به کار تیم هاس در 2016 به این تیم پیوست و در کنار استبان گوتیرز برای این تیم رانندگی کرد. در اولین مسابقه خود در استرالیا امتیاز کسب کرد و در رده بندی سازندگان در انتها در رده هشتم جای گرفتند.

مگنوسن اولین حضورش در تیم مک‌لارن در سال 2014 بود و سال بعد از آن جای گوتیرز را در هاس گرفت و همراه با گروژان تیم را در سال 2018 در رده بندی سازندگان به مقام چشمگیر پنجم رساند.

اما هرچه جلوتر رفت، امتیاز گیری سخت‌تر شد تا جایی که در سال 2020 تا اینجای کار آنها تنها یک امتیاز به نام خود ثبت کرده‌اند.

با امضای قرارداد جدید کنکورد توسط هاس، این تیم آمریکایی برای بقا در 5 سال آینده در این ورزش در حال طراحی بک استراتژی جدید است.

این استراتژی راه متفاوتی از رانندگان را در پیش می‌گیرد و بدین ترتیب گروژان و مگنوسن به ترتیب پس از 5 و 4 دوره حضور در این تیم، باید هاس را ترک نمایند.

گروژان - مدیران تیم هاس - مگنوسن
هنوز مشخص نیست که چه کسی فصل آینده برای هاس رانندگی خواهد کرد، اما اعتقاد بر این است که حداقل یک صندلی در اختیار یک راننده جوان فراری قرار خواهد گرفت.

برای فصل آینده هنوز برای گروژان و مگنوسن صندلی خالی وجود دارد اما در این مرحله، بعید است که یکی از آنها بتوانند بدست آورند.

این دو راننده صبح روز پنجشنبه این خبر را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کردند.

گروژان در صفحه فیسبوک خود نوشت:

آخرین فصل بسته شد و کتاب به پایان رسید. من از روز اول در تیم هاس حضور داشتم. 5 سال که در آن مراحل بالا و پایین را طی کردیم، در 92 مسابقه، 110 امتیاز بدست آوردیم اما این سفر ارزشش را داشت.

من چیزهای زیادی آموخته‌ام، پیشرفت کرده‌ام تا یک راننده بهتر و همچنین یک مرد بهتر باشم. امیدوارم که به افراد تیم نیز کمک کرده باشم که خودشان را بهبود ببخشند. این احتمالا بزرگترین افتخار من است. بیشتر از هر کس دیوانه مسابقات در سال 2016 با P4 در گرندپری اتریش هستم. برای آینده تیم بهترین ارزوها را دارم.

مگنوسن گفت:

فصل 2020 آخرین فصل حضور من در تیم فرمول یک هاس خواهد بود. من 4 سال است که با این تیم اوقات خوبی داشته‌ام و وقتی به عقب نگاه می‌کنم سفر بزرگی بوده است. عضویت در یک تیم کاملا جدید چالشی بوده است که من لذت برده‌ام و تجربه بزرگی را برای من به ارمغان آورده است که در مسیر رشد و پیشرفت به عنوان یک راننده مسابقه به من کمک کرده است.

من می‌خواهم از جن، گونتر، و همه تیم مسابقه بخاطر وفاداری و اعتمادشان به من در طول 4 سال گذشته تشکر کنم. من هنوز در حال کار بر روی برنامه‌های خود برای آینده هستم، که به زمان خودش اعلام خواهم کرد. هنوز در این فصل 6 مسابقه باقی مانده است و من مصمم هستم که تمام تلاش خودم را برای یک پایان سطح بالا بکار ببندم.

گونتر اشتاینر، سرپرست تیم افزود:

ما خاطرات خوب زیادی با هم داریم-به ویژه فصل 2018 ما که فقط با سه فصل حضور در جدول رده پنجم را بدست آوردیم. رومن و کوین سهم قابل توجهی در این موفقیت داشتند.

البته هنوز مسابقات زیادی در فصل 2020 باقی مانده است. این یک سال چالش برانگیز بود، بدون شک در این مورد هر دو راننده تمام توانایی خود را پشت فرمان VF-20 گذاشته‌اند. ما قدردان انرژی و تجربه‌ای که آنها در تیم می‌گذارند تا تیم را را به گرندپری ابوظبی در دسامبر برسانند، هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد