موضوعات داغ

رکورد 92 پیروزی برای لوئیس همیلتون و رده‌های تکراری بوتاس و ورشتپن

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون برای نود و دومین بار توانست مقام اول یک مسابقه را بدست آورد و رکورد تعداد پیروزی را در تمام دوران فرمول یک به نام خود ثبت کرد. والتری بوتاس هم تیمی او با اختلاف 25.592 ثانیه‌ای رده دوم و مکس ورشتپن هم با 34.508 ثانیه تنها به رده سوم اکتفا کرد.

گرندپری پورتیمائو در یک هوای ابری با شروع فوق العاده لوئیس همیلتون آغاز شد، و توانست زودتر از همه از پیچ 1 عبور نماید اما ترمز دیر هنگام و قفل شدن لاستیکها باعث افت شدیدی در خودرو شد و به اجبار جای خود را به والتری بوتاس هم تیمی‌اش داد، البته بارش کم باران هم کمی موثر بود، مرسدس‌ها که با لاستیک مدیوم مسابقه را شروع کرده بودند، نتوانسته بودند لاستیکها را به دمای مناسب برسانند و کارلوس ساینز و لندو نوریس از مک‌لارن به سرعت همگی را پشت سر گذاشتند تا خود را به رده‌های بالایی برسانند. ساینز در یک حرکت سریع از مکس که توانسته بود از لوئیس هم عبور کند رد شد و خود را به رده دوم رساند و در دور بعدی توانست به راحتی از والتری بوتاس هم عبور کند و رده اول را در اختیار بگیرد. لوئیس پس از تلاش بسیار توانست از مکس عبور نماید و پرز هم که قصد داشت همین کار را انجام دهد بر اثر یک اشتباه با ورشتپن لاستیک به لاستیک شد و بعد از چرخش از پیست خارج شد. همین به چارلز لکلرک فرصت داد تا بتواند خودش را به رده‌های بالایی نزدیک کند.

اما در رده‌های میانی و پایینی استارت بسیار بد آلکس آلبون با ردبول و همچنین سباستین فتل از فراری باعث شد تا کیمی رایکونن با آلفارومئو خودش را به رده هفتم برساند.

هرچه از زمان مسابقه گذشت، کم‌کم لاستیکهای سافت قابلیت خود را از دست دادند و به اصطلاح از صخره افتادند و سختی لازم را نداشتند و رانندگانی که استراتژی انتخاب مدیوم را داشتند جایگاه خود را بهبود بخشیدند، ابتدا ساینز جایگاه خود را یکی پس از دیگری از دست داد و مجددا مرسدس‌ها به گروه پیشتاز تبدیل شدند، والتری چند دوری توانست همیلتون را با فاصله 2 ثانیه از خود نگهدارد اما به یکباره همر تایم معروف آغاز شد بطوریکه همیلتون هر دور سریعتر و سریعتر شد و پس از مستقیمی اصلی و بعد از دو دور به راحتی از والتری رد شد و پیشتاز مسابقه شد.

برخورد مکس و چکو برخورد مسابقه‌ای تشخیص داده شد اما لانس استرول با یک سبقت ناشیانه و برخورد با لندو نوریس باعث شد هم باله‌اش شکست و هم اینکه نوریس رده از دست داد. همین موضوع منجر به کسب 5 ثانیه جریمه برای استرول شد و بخاطر تخطی از محدودیت پیست هم بعد از دریافت اخطار، 5 ثانیه دیگر جریمه شد. او در انتها قبل از اتمام مسابقه به پیت برگشت و مسابقه را تمام نکرد. اما گروژان و کویات هم در جریمه‌های 5 ثانیه‌ای بخاطر عدم رعایت مسیر پیست نیز با او همراهی کردند.

دنیل کویات و نیکولاس لطیفی دوبار و از رده هفدهم تا 5 نیز همگی یک بار لپ شدند. تنها رانندگان غیر لپی همیلتون، بوتاس، ورشتپن و لکلرک بودند.

همیلتون تا انتها این پیشتازی را حفظ کرد و توانست با ثبت رکورد زمانی 1:18:750 به نود و دومین پیروزی در دوران حرفه‌ای خود در فرمول یک دست یابد و مایکل شوماخر افسانه‌ای را در 91 پیروزی تنها گذاشت. در رده سوم پیروزی‌های فرمول یک سباستین فتل با 53 پیروزی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که فعلا خطری جدی برای تهدید جایگاه او و رکوردش باشد.

راننده برتر این مسابقه سرجیو پرز اعلام شد. او که پس از برخورد با مکس ورشتپن در دورهای ابتدایی تا انتها سقوط کرد توانست با یک رانندگی خوب و مطمئن در انتها رده هفتم را از آن خود نماید.

تیم مرسدس بعد از این مسابقه با کسب 435 امتیاز در صدر و بعد از آنها به ترتیب ردبول با 226 و ریسینگ پوینت با 126 امتیاز قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد از الان مرسدس را باید قهرمان سازندگان این فصل دانست.

اگرچه لوئیس همیلتون هم با توجه به 26 امتیازی که از گرندپری پرتغال 2020 بدست آورد، 256 امتیاز کسب کرد و با بوتاس 179 امتیازی، 77 امتیاز اختلاف دارد و به احتمال خیلی زیاد با قهرمانی هفتم و رسیدن به رکوردی دیگر از مایکل شوماخر فاصله چندانی ندارد.

رده بندی رانندگان گرندپری پورتیمائو 2020

رده بندی رانندگان گرندپری پورتیمائو 2020

جدول رده بندی قهرمانی رانندگان قصل 2020

جدول رده بندی قهرمانی رانندگان قصل 2020

جدول رده بندی سازندگان فصل 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد