موضوعات داغ

چرا درخواست بوتاس برای لاستیک سافت رد شد؟

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس گفته است که بعنوان استراتژی جایگزین در گرندپری پرتغال، استفاده از لاستیکهای نرم زود بوده است.

راننده فنلاندی که پیشتاز مسابقه بود جایگاه خود را به همیلتون که به روال همیشگی برگشته بود واگذار کرد و در همان هنگام از تیم مرسدس درخواست کرد با توجه به انتخاب لاستیک هارد که همیلتون در پیت در دور چهلم انجام داد، لاستیک سافت استفاده کنند. اما بوتاس بعد از پیت با همان لاستیکهای هارد دوباره به پیست برگشت و با اختلاف زمانی 25.5 ثانیه پشت همیلتون رکورد شکن در رده دوم کار را تمام کرد.

بوتاس در مورد دلیل عدم پذیرش درخواستش اینگونه توضیح داد:

من فکر می‌کنم ما کمی زود به پیت آمدیم.

آنها می‌توانستند ببینند و من می‌توانستم لرزش را بر روی لاستیک مدیوم حس کنم، بنابراین تایرها شروع به از بین رفتن کرده بودند.

استفاده از لاستیکهای سافت برای تعداد دور زیاد کمی خطرناک بود، بنابراین تصمیم گرفته شد که امتیاز بگیریم و آسوده به خانه برگردیم.

اما من فکر نمی‌کنم مسئله امروز مدیریت لاستیک باشد، بیشتر سرعت بود. البته ما به این مورد در جهت پیشرفت نگاه می‌کنیم.

هم اکنون بوتاس 77 امتیاز از همیلتون در جدول رده بندی قهرمانی جهان عقب افتاده است و قبول کرد که جوابی در مقابل حمله همیلتون در پرتغال نداشت. او گفت:

استارت عالی بود.

فکر می‌کنم شاید کمی عجیب به نظر برسد اما در واقع باران بسیار زیاد بود، به همین دلیل بسیار مسیر لغزنده بود. بخصوص با لاستیکهای مدیوم در مقابل سافت، در چنین شرایطی کمی به ضرر شما خواهد بود.

من از آن لذت بردم و احتمالا این بهترین عملکرد من در این مسابقه بود. بعد از آن واقعا نمی‌توانستم با سرعت لوئیس مطابقت ایجاد کنم.

نمی‌دانم چرا، او به من نزدیک شد و از من سبقت گرفت، کاری نبود که انجام دهم. سعی می‌کردم اما نمی‌توانستم سریعتر باشم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد