موضوعات داغ

چانگان Uni-K معرفی شد؛ کپی چینی پورشه کاین کوپه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

معمولا اخبار مربوط به خودروهایی که فقط در چین عرضه می‌شوند به طور گسترده پوشش داده نمی‌شوند اما گاهی اوقات در این زمینه استثناء وجود دارد. ماه گذشته اخباری درباره عرضه مرسدس E کلاس و بی ‌ام‌ و سری ۵ در چین منتشر شد و حالا نوبت به یک مدل جدید رسیده است. البته دلیل این خبرساز شدن چیز دیگری است، چون چانگان Uni-K فاصله بین دو محور زیادی ندارد، اما طراحی جالبی دارد.

بازهم کپی برداری چینی از خودروهای آلمانی

Uni-K جدیدترین مدلی که به بازار پرفروش خودروهای شاسی بلند- کوپه می‌پیوندد، نکات طراحی جالبی از جمله جلوپنجره پیچیده، چراغ‌های روز Y شکل، دستگیره درهای الکترونیکی، و چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی دارد. اگر نیم‌رخ آن را ببینید ممکن است تصور کنید این یک شاسی بلند آلمانی است که در کارخانه براتیسلاوا گروه فولکس واگن ساخته شده ‌است. شباهت‌ها به پورشه کاین کوپه وقتی بیشتر جلب توجه می‌کنند که در عقب شاهد به هم پیوستن چراغ‌های خطر با یک نوار نوری هستیم.

Uni-K

این مدل با ۴.۸۶ متر طول، ۱.۹۵ متر عرض و ۱.۷ متر ارتفاع، کمی کوچک‌تر، باریک‌تر و بلندتر از کاین کوپه است. یک نکته طراحی جذاب دیگر، چراغ خطر سوم روی سقف است که یک جفت چراغ عمودی دارد.

مشخصات فنی چانگان Uni-K

اگرچه در بیشتر اوقات لوله‌ اگزوزهای بزرگ نشانگر قدرتمند بودن خودرو هستند، اما این مدل یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ دارد. این شرکت دولتی افشا نکرده این موتور چه قدرتی تولید می‌کند، اما همین موتور در یک مدل دیگر توان ۲۲۹ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. در Uni-K، این موتور چهارسیلندر به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده که قدرت را به دو محور منتقل می‌کند.

چانگان که یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان در چین است، عرضه چانگان Uni-K را طی سه‌ماهه اول سال آینده با قیمت تقریبا ۲۷ هزار دلار در این کشور آغاز خواهد کرد. در همین حال، جزئیات بیشتر و تصاویر فضای داخلی در نیمه دوم ماه نوامبر آشکار می‌شوند، زمانی که این مدل برای اولین بار به صورت عمومی در نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/10
همش یاد گرفتین کپی این کجاش شکل پورشه است همه چراغها یک تیکه شدند همه دارند به این سبک طراحی میکنند.به نظر من طراحی خودشو داره
1399/8/11
خدایی این کجاش شبیه پورشه کاینه اخه