موضوعات داغ

خاتمه دعوای حقوقی فیات کرایسلر با پرداخت غرامت 800 میلیون دلاری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی است که گروه فیات کرایسلر درگیر دعوای حقوقی با وزارت دادگستری ایالات متحده شده است. این دعوای حقوقی به دلیل آن اتفاق افتاده که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهای فیات کرایسلر بیش از حد مجاز است.

مطابق حکم تجدید نظر که دادگاهی در ایالات متحده صادر کرده، تصمیم دونالد ترامپ در خصوص بازگرداندن مقررات NHTSA در مورد میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به حالت تعلیق درآمده است. این حکم تجدیدنظر بسیاری از خودروسازان از جمله فیات کرایسلر را درگیر دعوای حقوقی کرده است.

از سوی دیگر در ژانویه 2019، فیات کرایسلر توسط وزارت دادگستری آمریکا محکوم شد که با استفاده از نرم‌افزارها، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهایش را دست‌کاری می‌کند. فیات کرایسلر در نهایت مجبور شد برای حل و فصل دعواهای خود با وزارت دادگستری، هیئت منابع هوایی کالیفرنیا و مالکان خودروهای این برند غرامت هشتصد میلیون دلاری را متقبل شود. علاوه برآن فیات کرایسلر ملزم به پرداخت غرامتی جهت عدم همخوانی میزان گازهای آلاینده بامعیارهای دولتی آلایندگی در سال 2017 و 2016 شده است. میزان غرامت برای سال 2017 حدود 79 میلیون دلار و برای سال 2016 حدود 77.3 میلیون دلار برآورد شده است.

اما مسائل حقوقی به شدت گریبان‌گیر فیات کرایسلر هستند. در پرونده‌ای دیگر وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقاتی جنایی را در زمینه میزان انتشار آلایندگی خودروهای فیات کرایسلر پیش می‌برد. انتظار می‌رود این پرونده نیز غرامتی 258 میلیون دلاری برای این گروه آمریکایی-ایتالیایی در پی داشته باشد. فیات کرایسلر هنوز در مورد توافق نهایی با وزارت دادگستری آمریکا اظهار نظر نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد