موضوعات داغ

فناوری تشخیص اتوبوس مدرسه، جدیدترین پروژه آئودی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آئودی در حال کار بر روی توسعه یک فناوری جدید است که Vehicle to-Infrastructure نام گرفته است. این فناوری در صورتی که اتوبوس مدرسه در نزدیکی رانندگان متوقف شده باشد، به آن‌ها هشدار لازم را ارسال می‌کند.

این سیستم همچنین تابلوهای مربوط به منطقه مدرسه را شناسایی کرده و آن‌ها بین رانندگانی که در آن منطقه در حال حرکت هستند، به اشتراک می‌گذارد. مسیر ارتباطی این سیستم باند 5.9 گیگاهرتز است که در محدوده فرکانس‌های قابل استفاده توسط تلفن همراه طبقه بندی می‌شود.

در صورتی که خودروهای آئودی به این فناوری مجهز شوند، هنگامی که اتوبوس مدرسه در نزدیکی منطقه‌ای متوقف می‌شود رانندگان آئودی از توقف اتوبوس و حضور احتمالی کودکان در آن ناحیه آگاه خواهند شد و شانس تصادف با کودکان کاهش خواهد یافت. این سیستم به صورت آزمایشی در ایالت جورجیا مورد استفاده قرار گرفته است.

این فناوری هم‌اکنون در مراحل آزمایشی خود قرار دارد و در دو سطح مورد آزمون قرار می‌گیرد. در سطح اول هنگامی که خودرو به منطقه مدرسه نزدیک می‌شود، اطلاعاتی در خصوص آن ناحیه و احتمال حضور کودکان در اختیار وی قرار می‌گیرد. در سطح دوم اتوبوس‌های مدرسه نیز به این فناوری مجهز می‌شوند و در صورت توقف، اطلاعات آن‌ها به نزدیک‌ترین خودروها ارسال می‌شود. این سیستم هم‌اکنون بر روی آئودی e-tron در حال اجرای آزمایشی است و انتظار می‌رود تا نیمه اول سال 2021 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/19
فناوری تشخیص وانت نیسان برای ایران لازمه