موضوعات داغ

ضرر 104 میلیون دلاری فرمول یک در دور سوم تعیین خط

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع جهانی کووید 19 باعث شد تا 104 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2020 برای فرمول یک ثبت شود و تاثیر زیادی در امور مالی فرمول یک داشته باشد.

لیبرتی مدیا نتایج مالی خود را در سه ماه سوم سال جاری منتشرکرده است که در مجموع 104 میلیون دلار ضرر را در این بازه زمانی نشان داده است.

با تعلیق گرندپری استرالیا در آغازفصل 2020، سرانجام این رقابتها در اوایل ماه ژوئیه در اتریش شروع شد.

به نظر می‌رسید که فرمول یک افزایش درآمد داشته است، اما در آمد آنها در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر، 597 میلیون دلار بود که در مقایسه با سال گذشته در بازه زمانی مشابه این درآمد رقمی در حدود 633 میلیون دلار بوده است، که نشان دهنده کاهش درآمد نسبت به سال گذشته است.

بطور کلی لیبرتی مدیا در مقایسه با سود 32 میلیون دلاری سال گذشته این گروه، 104 میلیون دلار ضرر را گزارش کرده است.

فرمول یک در بیانیه‌ای اعلام کرد:

درآمد اولیه فرمول یک عمدتا به دلیل محدودیت تبلیغات مسابقات، از آنجایی کاهش پیدا کرده است که به غیر از یک مسابقه در سه ماه سوم مابقی مسابقات بدون حضور طرفدران برگزار شده است.

خط استارت فرمول یک
آنها در این بیانیه اینگونه ادامه دادند:

این ضرر که به شدت متناسب با درآمد بود تا حدودی با رشد پخش و تبلیغات و هزینه‌های حمایت مالی با برگزاری 3 مسابقه بیشتر در همین بازه زمانی جبران شد، با این حال این درآمد بطور مشخص در این بازه زمانی در فصل 2020 کمتر بوده است.

با تمام این احوال، درآمد پخش و تبلیغات و حمایت مالی هم از قرارداد اولیه کمتر بود.

تغییرات زمان بندی انجام رقابتها باعث کاهش درآمد پخش مسابقات مطابق با شرایط قرارداد موجود در برخی از توافقات پخش، شد، همچنین متجر به تغییرات یکباره دیگری نیز شد زیرا درباره برخی از این مبالغ پخش برای سال جاری مجددا مذاکره انجام شد.

درآمد حاصل از حامیان مالی نیز به دلیل عدم توانایی فرمول یک در عمل به تعهدات با توجه به همه گیری کاهش یافته است.

آنها ادامه داده‌اند:

به دلیل لغو مسابقات تعدادی از تعهدات اسپانسرهای مربوطه کاهش بافت بطور مثال، مهمان نوازی که بطور ناگهانی باعث تغییر در قرارداد حامی مالی شد، همین بخشها باعث کاهش تعهدات و در نتیجه درآمد از ناحیه اسپانسرها برای فرمول یک شده است.

سایر کاهش درآمدها در سه ماه سوم، مربوط به عدم فعالیت باشگاه‎‌های داخل پدوک و درآمد کمتر حاصل از نقل و انتقالات است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد