موضوعات داغ

دیوید کولتهارد: فراری حق دارد تا فتل که یک نیروی تمام شده است را کنار بگذارد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سباستین فتل یک نیروی تمام شده است و بعید است که با انتقال به آستون مارتین در سال آینده دوباره احیا شود

اینها نظرات دیوید کولتهارد است که می‌گوید کاملا درک می‌کند که چرا فراری تمام توجه خود را به جای اینکه بر روی قهرمان 4 دوره جهانی متمرکز کند بر روزی چارلز لکلرک معطوف کرده است.

فراری پیش از شروع این فصل هنگامیکه اعلام کرد که قرارداد سباستین فتل در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید و تمدید نخواهد شد و کارلوس ساینز را به عنوان جایگزین او در سال 2021 معرفی کرد، موقعیت خود را کاملا روشن ساخت.

پس از ماه‍ها حدس و گمان، در ماه سپتامبر، تائید شد که فتل به آستون مارتین خواهد پیوست و در حقیقت برای همان ریسینگ پوینت که در فصل 2021 تغییر نام خواهد یافت، رانندگی خواهد کرد.

کولتهارد برنده 13 گرندپری فرمول یک، در گفتگو با کانال 4 اظهار داشت که از اینکه فراری تمام تخم مرغهای خود را در سبد لکلرک قرار داده است، تعجب نمی‌کند و مونگاسک راننده آینده است در حالیکه حس می‌کند فتل به دیروز تعلق دارد.

این تصمیم با توجه به دو سکوی لکلرک و 85 امتیازی که در مسابقات امسال کسب کرده است، ثابت شده، در حالیکه فتل با 18 امتیاز در رده چهاردهم ایستاده است.

دیوید کولتهارد - سباستین فتل
کولتهارد اسکاتلندی گفت:

من فکر می‌کنم دلیل این باشد که با توجه به خلق و خوی او و نحوه کار در تیم و نگه داشتن پاهایش بر روی زمین، چرا فراری خیلی زود در سال اول و چند ساله با او (لکلرک) قرارداد منعقد کرد.

آنها دیده‌اند که او نه تنها سریع است بلکه مهارت رهبری نیز دارد تا تیم را رو به جلو براند.

سب یک نیروی تمام شده است. او 4 بار قهرمان جهان شده است اما این متعلق به گذشته است و این خیلی به حال و آینده مربوط است.

(فتل) نمی‌تواند هیچ عملی برای تاثیر گذاری بر طراحی ماشین انجام دهد، او یک طراح نیست، اما راننده هنوز صدای ماشین است. شما می‌خواهید کلام ماشینتان صدای سریعترین بدهد نه کندترین.

سب برای چندین مسابقه خارج از 10 راننده برتر بوده است و بله....تمام شده است. شما امیدوارید که او فرم خود را در ریسینگ پوینت پیدا کند اما من نسبت به آن شک دارم.

خبرنگاران از او خواستند که درباره نیروی تمام شده بیشتر توضیح دهد که آیا منظور او برای فراری بوده است یا برای همیشه در فرمول یک، او پاسخ داد:

خوب شما هرگز نمی‌توانید بگویید هرگز، اما من نمی‌بینم که تغییر تیم در او بتواند تفاوتی ایجاد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد