موضوعات داغ

یوری ویپس، راننده ذخیره ردبول در گرندپری ترکیه 2020

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

یوری ویپس، راننده فرمول 2 به تیم فرمول یک ردبول و خواهرش آلفاتائوری می‌پیوندد تا به عنوان راننده ذخیره در گرندپری ترکیه 2020 این آخر هفته حضور داشته باشد.

یوری ویپس بیست ساله، از اواخر سال 2018 بخشی از برنامه جوانان ردبول بوده است و امسال بخاطر ادامه محدودیت‌های سفر برای، شرکت او در مسابقات سوپر فرمولا خیلی پیچیده شده بود.

ویپس بجای شرکت در مسابقات فرمول 2 و قهرمانی منطقه‌ای اروپا، بعنوان راننده ذخیره در گرندپری استانبول این آخر هفته حضور دارد.

ردبول در توییتر خود اعلام کرد که ویپس، 300 کیلومتر مورد نیاز در خودروی فرمول یک برای گرفتن سوپر لایسنس فیا را سپری کرده است، این بدین معنی است که در صورت نیاز واجد شرایط برای شرکت در مسابقه خواهد بود.

ویپس جایگزین سباستین بوئمی و سرجیو ست کامارا، ذخیره‌های دائمی ردبول و آلفاتائوری خواهد شد زیرا هر دوی آنها در این آخر هفته در مسابقات دیگری حضور دارند. بوئمی برای تویوتا در فینال قهرمانی مسابقات استقامت جهانی فیا، در بحرین رانندگی خواهد کرد.

ویپس در حال حاضر 32 امتیاز از سوپر لایسنس خود را از طریق رده‌های جوانان بدست آورده است، اما از تغییرات اخیر فیا نیز بهره‌مند شده است که رانندگان با بیش از 30 امتیاز اجازه داده است که بخاطر شرایط شیوع کووید 19، واجد شرایط شناخته شوند.

هنوز قرار بر این هست که ویپس امسال در سوپر فرمولا حاضر شود، با اینکه ردبول طرح حضور او در سری ژاپن را کنار گذاشته است.

تیم موگن در اوایل هفته جاری اعلام کرد که جایگزین ویپس، یوکیو ساساهارا، صندلی خود را تا انتهای فصل حفظ خواهد کرد.

ویپس به DAMS در فرمول 2 ملحق شد و جانشین شون گلائل شد که در اسپا مصدوم گردید، او 16 امتیاز از 8 مسابقه بدست آورد که شامل یک سکو در مسابقه سرعت موجللو نیز می‌شد.

با توجه به اینکه قرار است گلائل، در اواخر این ماه بعد از مصدومیتش در بحرین به مسابقات برگردد، مشخص نیست که برای ادامه سال 2020، ویپس خواهد توانست در مسابقات بیشتری شرکت نماید یا خیر.

او در مسابقات فرمولای منطقه‌ای قهرمانی اروپا، از موجللو در ماه گذشته مسابقه نداده است، امسال از3 سکو در 9 مسابقه امتیاز کسب کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد