موضوعات داغ

تست تصادف فاجعه‌بار ماروتی سوزوکی اسپرسو در انکپ جهانی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

موسسه جهانی ارزیابی خودروهای جدید گلوبال انکپ، مدل ماروتی سوزوکی اسپرسو از بازار هند را مورد آزمایش قرار داد و این هاچ‌بک پنج درب در بخش ایمنی بزرگسالان نمره افتضاح صفر را کسب کرد. در این ویدئو شاهد عملکرد فاجعه‌بار این مدل در تست تصادف هستیم.

این سازمان نسخه پایه اسپرسو را مورد آزمایش قرار داده است. این مدل فقط یک کیسه هوای جانبی برای صندلی راننده دارد. نسخه‌های بالارده، ابزار ایمنی را برای مسافر هم ارائه می‌دهند.

ویدئوی این ارزیابی واقعا وحشتناک است. حتی پس از برخورد با کیسه هوا، سر مانکنی که روی صندلی راننده قرار دارد به ستون B برخورد می‌کند. سنسورها نشانگر فشار زیادی روی سینه دو مانکن در صندلی جلو هستند.

به طرز عجیبی، موسسه جهانی ارزیابی خودروهای جدید، در بخش ایمنی کودکان به اسپرسو نمره ۲ ستاره داده است، اما با توجه به چیزی که در ویدئو می‌بینیم، حین تصادف قطعا باید کودکان روی صندلی عقب نشسته باشند.

دیوید وارد، رئیس بنیاد Towards Zero درباره نتیجه این آزمایش گفته است:

جای تأسف دارد که شرکت ماروتی سوزوکی، خودروسازی که بیش‌ترین سهم را در بازار هند دارد، چنین عملکرد ایمنی ضعیفی را برای مشتریان هندی ارائه می‌دهد. خودروسازان دیگری مانند ماهیندرا و تاتا سطوح بالایی از ایمنی و محافظت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، و هردو در این زمینه نمره پنج ستاره دریافت کرده‌اند. قطعا زمان آن فرا رسیده تا ماروتی سوزوکی به ایمنی مشتریان خودش بیشتر توجه کند.

تست تصادف اسپرسو بخشی از برنامه موسسه جهانی ارزیابی خودروهای جدید برای افزایش خودروهای ایمن برای هند است. در جدیدترین ارزیابی‌های این موسسه، هیوندای گرند i10 نیوس نمره ۲ ستاره و کیا سلتوس نمره سه ستاره دریافت کردند. در حال حاضر، ارزیابی‌های این موسسه برای خودروهای بازار هند فقط برخورد از جلو را بررسی می‌کنند و شامل ارزیابی‌های جانبی و حفاظت از عابران پیاده نمی‌شوند. موسسه جهانی ارزیابی خودروهای جدید قصد دارد این ارزیابی‌ها را در آینده برای خودروهای بازار هند اعمال کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد