موضوعات داغ

تمرین اول برای ردبول‌ها و فراری در روز ضعیف مرسدس

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

تمرین اول گرندپری استانبول بر روی یک پیست نیمه مرطوب انجام شد و ردبول‌ها توانستند 1 – 2 کنند و فراری لکلرک هم در رده سوم ایستاد. مکس ورشتپن در پیست جدید استانبول تنها 10.281 ثانیه کندتر از زمان پول پوزیشن سال 2011 بود.

گرندپری استانبول در تمرین اول برای مرسدس‌ها غیر منتظره آغاز شد. خودروی همیلتون که از ابتدا دچار مشکل بود و خیلی دیر جلسه تمرینی را آغاز کرد و در نهایت با 5.148 ثانیه اختلاف نسبت به مکس ورشتپن در صدر جدول تمرین امروز، در رده پانزدهم این جلسه را به پایان برد. همیلتون رمانی در حدود 1 ساعت از این جلسه را از دست داد.

اما بوتاس اولین راننده‌ای بود که پس از کمی خشک شدن سطح پیست توانست صدر جدول تمرین را در اختیار بگیرد و تقریبا این برتری در حدود دو سوم از زمان این تمرین ادامه داشت اما با خشک شدن سطح مسیر، ابتدا این مکس ورشتپن بود که توانست زمان بهتری را ثبت کند. اما در همین حین به یکباره فراری‌ها سریعتر شدند و در ابتدا این سباستین فتل بود که بعد از مدتها توانست خودی نشان دهد و در صدر زمان تمرین قرار گرفت البته این صدر نشینی خیلی به طول نینجامید و هم تیمی‌اش چارلز لکلرک توانست صدر را از او برباید.

در ادامه این آلکساندر آلبون بود که تعجب همگان را برانگیخت. او در فاصله زمانی تنها 20 دقیقه مانده به انتهای جلسه تمرین یک زمان بسیار خوب ثبت کرد و در راس گروه قرار گرفت و البته در این حین همچنان همیلتون کند بود و زمان خوبی ثبت نکرد.

به دلیل مرطوب بودن سطح مسیر مسابقه، این جلسه شاهد این بود که بارها و بارها خودروها از مسیر خارج شدند، چرخیدند و زمان از دست دادند. اما شاید مهمترین اتفاق برای کارلوس ساینز از مک‌لارن رخ داد. او با مشکلی که در سیستم خودرو پیش آمد مجبور به ترک تمرین شد و خروج او خوردوری ایمنی مجازی را برای لحظاتی فعال کرد.

در نهایت این مکس ورشتپن بود که با ثبت زمان 1:35:077 در صدر ایستاد و هم تیمی‌اش با 0.241 زمان بیشتر دوم و چارلز لکلرک با 0.430 ثانیه بیشتر رده سوم این تمرین را در اختیار گرفت.

سایر نتایج به شرح زیر است:

جدول تمرین اول گرندپری استانبول 2020

جدول تمرین اول گرندپری استانبول 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد