موضوعات داغ

شگفتی بزرگ، لنس استرول جایگاه اول، مکس ورشتپن دوم و سرجیو پرز رده سوم شروع گرندپری استانبول 2020

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

بارش باران روز عجیبی را در رقابت زمان گیری خط شروع گرندپری استانبول 2020 رقم زد. لنس استرول به اولین پول پوزیشن دردوران حرفه‌ای فرمول یک خود دست یافت. او توانست زمان 1:47:765 ثانیه را ثبت نماید و بالاتر از مکس ورشتپن و هم تیمی با تجربه‌اش سرجیو پرز قرار گیرد.

در دور اول رقابتهای زمانگیری، ابتدا استبان اوکون از رنو توانست زمان اول را به نام خود ثبت کند، والتری بوتاس زمان دوم را در اختیار داشت و لوئیس همیلتون نیز توانست در جایگاه چهارم قرار گیرد. چارلز لکلرک علی رغم عملکرد خوبش در تمرینات دو روز گذشته در رده شانزدهم ایستاد و در خطر حذف قرار گرفت. میزان آب موجود بر روی پیست و عدم چسبندگی برای خودروها باعث شد پرچم قرمز نمایان شده و 6:56 ثانیه مانده به انتهای دور اول، رقابت متوقف شود. بعد از چندین بار کنترل مسیر توسط خودروی ایمنی و ماشینهای مجهز به جارو جهت خارج ساختن آب از روی سطح پیست، در نهایت رقابت از سر گرفته شد اما بعد از دور خروج تازه خودروها در حال ثبت زمان بودند که رومن گروژان کنترل خودرو خود را از دست داد و وارد گراول‌های کنار پیست داخل پیج شد و نتوانست خارج شود و دوباره در زمان 3:30 مانده به انتهای زمان دور اول پرچم قرمز تکان داده شد. پس از خروج ماشین هاس بلافاصله رقابت آغاز شد و در نهایت راسل، مگنوسن، لطیفی، گروژان و کویات به دور دوم راه نیافتند. همیلتون در این دور چهاردهم شد.

دور دوم خیلی سریع آغاز شد و رفته رفته که سطح پیست خشک تر شد زمانهای بهتری به ثبت رسید. شاید شگفتی این دور را بتوان حذف هر دو فراری و نرسیدن به دور بعدی در شرایطی که آلفارومئو هر دو ماشین خود را در دور سوم خواهد دید باید دانست. فتل هم توانست جلوتر از لکلرک در خط استارت قرار گیرد. گسلی تنها کسی بود که در این دور لاستیک خود را یک بار تعویض کرد اما رده‌ای بهتر از پانزدهم بدست نیاورد. مک‌لارن‌ها نیز به دور بعدی راه پیدا نکردند.

اما همه شگفتی‌ها در دور سوم رخ داد. زمانها سریعتر شدند. ریسینگ پوینت بدون شک تحسین برانگیز بود. سرجیو پرز ابتدا توانست زمان اول را از آن خود کند اما دور بعدی کنترل ماشین را از دست داد و دیگر به روال گذشته برنگشت. از سوی دیگر هم تیمی جوان او لنس استرول جوان، که شاید کمتر کسی برای رده اول خط استارت روی او حسابی باز کرده بود کاری انجام داد که تا مدتها در اذهان خواهد ماند. او اولین رده خط استارت گرندپری استانبول 2020 را از آن خود کرد و مکس ورشتپن و هم تیمی خود را پشت سر قرار داد. مکس که تمام تلاشش را در دور آخر انجام داد که بتواند پول را بدست بیاورد در نهایت تنها توانست شکافی بین دو خودروی ریسینگ پوینت ایجاد کند. لنس استرول کانادایی توانست زمان 1:47:765 ثانیه را در این رقابت ثبت کند و مکس ورشتپن 0.290 ثانیه کندتر از او از خط گذشت و پرز فاصله‌ای 1.556 ثانیه‌ای با استرول داشت.

شاید عجیب‌تر از حذف فراری‌ها در دور دوم و صعود آلفارومئو به دور سوم، کندتر بودن مرسدس‌ها نسبت به ریسینگ پوینت در این دور بود. دو راننده مرسدس با همیلتون در رده 6 و با بوتاس در رده نهم مسابقه این آخر هفته را استارت خواهند زد.

سایر رده‌ها به شرح زیر است:

جدول رده بندی زمانی رانندگان در خط شروع گرندپری استانبول 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد