موضوعات داغ

فتل راننده منتخب روز و سکوی ترکیه مرهمی بر روی سال سخت او

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

تا امروز 12 راننده متفاوت در این فصل بر روی سکو رفته‌اند، اما اگر اول این مسابقات به شما می‌گفتند که دوازدهمی سباستین فتل خواهد بود، تعجب می‌کردید

سباستین فتل در فصل 2020 سال سختی را تا کنون پشت سر گذاشته است و پیش از گرندپری استانبول تنها 18 امتیاز داشت. اما او با کسب رتبه سوم در این آخر هفته، امتیازش تقریبا دو برابر شد زیرا در یک مبارزه جانانه به برتری دست یافت، چیزی که در واقع به گفته او یک امتیاز منفی در روز شنبه بود، به او کمک کرد تا از این مبارزه پیروز بیرون بیاید. فتل گفت:

سال سختی بود. رقابت‌های تعیین خط امسال پاشنه آشیل بوده است. بدیهی است که این مسابقه بزرگی بعد از آن نتایج گذشته است که بدست آوردیم. فکر می‌کنم مدتی است که من در رده‌های میانی مسابقه می‌دهم، جایی که رقابت بسیار بسیار نزدیک است و گاهی حتی اگر سرعت بیشتر هم داشته باشید، فرصتی برای نشان دادن آن نیست، بنابراین خیلی رقابت سختی است...

من فکر می‌کنم که شرایط تفاوت زیادی را ایجاد کرد. اول از همه مسیر لغزنده، دوم شرایط مسیر خیس و مرطوب. به دنبال فشردن هر چیزی هستم که آن را در مسابقات آخر آن را فشار دهم تا در بالاترین مکان ممکن برای خودم و همچنین تیم کار را تمام کنم.

سکوی گرندپری ترکیه 2020
پس از تعیین خط سختی که در ترکیه انجام شد، فتل رده یازدهم خط استارت را بدست آورد، اما در انتهای دور اول او در رده سوم بود، او یک شروع بی نظیر داشت. او ادامه داد:

من فکر می‌کنم فقط انتظار داشتم این مسیر خیلی خیلی لعزنده باشد، چند موقعیت آنجا ایجاد شد و پس از آن من جزو کسانی که دنبال آن بودند که همه چیز را در پیچ اول تمام کنند نبودم. دیدید که یک رنو چرخید و فکر می‌کنم تمام کسانی که در آن مسیر بودند به بیرون رانده شدند، در نتیجه من خط داخل را ادامه دادم و توانستم رده‌های زیادی را کسب نمایم.

بعد از آن من فکر کردم که باید یک مسیر مشخص را پیش رو داشته باشم و از آن در ابتدای مسابقه نهایت استفاده را ببرم. وقتی ما به پیت رفتیم، فکر می‌کنم زمان زیادی طول کشید تا به مسیر مسابقه برگردیم. بعد از آن چند موقعیت را هنگامی که سعی داشتم دوباره جایگاهم ار پس بگیرم از دست دادم.

من در آن زمان با لوئیس چند مبارزه خوب داشتم تا اینکه مجددا به پیت برگشتیم. لاستیکها خیلی زود از بین رفتند و فکر می‌کنم که در آن زمان خیلی محافظه کارانه رفتار کردم، در غیر اینصورت می‌توانستم بهتر باشم. شاید در پایان هیجان کمتری وجود داشت اما از نظر موقعیت بهتر بود..

جالبترین بخش این مسابقه زمانی بود که چارلز لکلرک هم تیمی سباستین فتل تصمیم گرفت برای جایگاه دوم به سرجیو پرز جمله کند. در حالیکه او سعی می‌کرد سه پیچ انتهایی مسابقه را پشت سر بگذارد، از مسیر اصلی خارج شد و همین به فتل فرصت داد تا جایگاه سوم را تصاحب نماید و او تنها با اختلاف 0.327 ثانیه با پرز مسابقه را به پایان برد. فتل گفت:

واضح است که خوشحالم که توانستم فاصله را تا پایان از بین ببرم. سرجیو دقیقا در آخر کار بود، فکر نمی‌کنم که حتی برای یک دور دیگر لاستیکی برایش باقی مانده بود، اما از طرف دیگر او به خط پایان نزدیک بود. من امیدوارم بودم که از ترکشن استفاده کنم اما او فقط برای عبور از خط آن را ذخیره کرده بود.

چارلز اشتباه کرد اما این برای هر سه نفر ما ممکن بود، بعد از ظهر سرگرم کننده‌ای بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد