موضوعات داغ

۵۰ هزار شورولت بولت الکتریکی به دلیل احتمال آتش‌سوزی باتری فراخوانی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شورولت بیش از ۵۰ هزار بولت الکتریکی را در ایالات‌متحده فراخوانی کرده که باتری‌های آن‌ها توسط شرکت ال‌جی کمیکال کره‌جنوبی تولید شده است. احتمال دارد این باتری‌های ولتاژ بالا، که زیر صندلی مسافران عقب قرار گرفته‌اند دچار آتش‌سوزی شوند. شورولت بولت الکتریکی یک پک باتری لیتیوم یونی ۶۰ کیلووات ساعتی دارد.

جسی اورتگا مهندس ارشد اجرایی در ویدئویی که توسط جنرال موتورز منتشر شده، جزئیات این مشکل را توضیح می‌دهد و توصیه‌هایی به مالکان این خودروها دارد.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی و جنرال موتورز در حال بررسی شکایات توسط مالکان هستند و پنج مورد آتش‌سوزی مربوط به این مشکل را تایید کرده‌اند. گزارش اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی حاکی از آن است که این آژانس همچنین در حال بررسی بولت الکتریکی مدل ۲۰۲۰ است و تقریبا ۷۷،۸۴۲ دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد. با این حال، شورولت گفته بولت الکتریکی ۲۰۲۰ طراحی پیل سوختی متفاوتی نسبت به خودروهایی دارد که دچار این مشکل جدید شده‌اند.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در گزارش خودش به سه خودرو که در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ آتش گرفته‌اند اشاره کرده و گفته است:

به نظر می‌رسد آتش‌سوزی از بخش باتری این خودروی الکتریکی نشأت گرفته و از زیر صندلی مسافران عقب وارد کابین شده است. دلیل اصلی این آتش‌سوزی مشخص نیست. در یکی از این حوادث، آسیب‌هایی به دلیل استنشاق دود گزارش شده است.

پلتفرم شورولت بولت

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی تاکنون پنج آتش‌سوزی و دو آسیب‌دیدگی را تایید کرده ‌است. در یک مورد، آتش‌سوزی از خودرو پخش شده و یک خانه را آتش زده است. بنابراین، این اداره می‌گوید مالکان بولت الکتریکی باید خودروهای خود را خارج از خانه پارک کنند.

اورتگا گفته در زمان هر یک از این حوادث، باتری‌ها به طور کامل یا تقریبا کامل شارژ شده بودند.

حالا مالکان بولت الکتریکی باید چکار کنند؟

شرکت جنرال موتورز از ۱۷ نوامبر شروع به ارائه یک آپدیت نرم‌افزاری به نمایندگی‌ها خواهد کرد، در حالی که بررسی علت وقوع این حوادث و تلاش برای رفع آن را ادامه خواهد داد. این شرکت گفته این آپدیت نرم‌افزاری به صورت خودکار گنجایش شارژ باتری را روی ۹۰٪ محدود خواهد کرد. از مالکان خواسته شده تا با نمایندگی‌ها تماس بگیرند و قرار ملاقاتی برای روز ۱۷ نوامبر یا پس از آن تنظیم کنند تا این آپدیت نرم‌افزاری را دریافت کنند.

در همین حال، اورتگا گفته مالکان شورولت بولت الکتریکی مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باید تنظیمات شارژ را به گزینه رزرو هیل‌تاپ تغییر دهند. صاحبان مدل ۲۰۱۹ هم باید تنظیمات شارژ را روی سطح شارژ نهایی ۹۰٪ قرار دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد