موضوعات داغ

بهترینهای لوئیس همیلتون در هوای بارانی از اینترلاگوس تا سیلورستون - قسمت اول

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون با یک برتری فوق العاده در گرندپری ترکیه موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان شد و توانست در کنار مایکل شوماخر افسانه‌ای بایستد. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم 10 رانندگی برتر این راننده بریتانیایی در هوای بارانی را رتبه بندی نماییم. رقابتهای مثل ترکیه 2020، انگلیس 2008 و برزیل 2008 در کجای این رتبه بندی قرار می‌گیرند؟

لوئیس همیلتون خندان در کنار فیلیپه ماسا غمگین

10 – گرندپری برزیل 2008

بدون شک یکی از به یاد ماندنی ترین در این جدول رتبه بندی، گرندپری برزیل 2008 است، جاییکه لوئیس همیلتون بالاتر از فیلیپه ماسا در این مسابقه ایستاد و انتهای این مسابقه برای یکی از این دو نفر به اشکهای ریزان ختم شد.

اگر همیلتون ششم یا پایینتر قرار می‌گرفت و ماسا مسابقه را می‌برد، می‌توانست قهرمان جهان شود. هنگامی که باران شروع شد، در دور هفتادم درحالیکه ماسا پیشتاز بود، همیلتون در رده ششم بود.

ماسا در مسابقه خانگی خود توانست زودتر از سایرین از پرچم شطرنجی عبور نماید اما باید به انتظار می‌ایستاد.

همیلتون امید خود را از دست نداده بود . در دور آخر از تیمو گلاک راننده تویوتا در پیچ آخر عبور کرد و رده پنجم را تصاحب کرد. همین کافی بود تا او در دراماتیک ترین و آخرین لحظه، قهرمان جهان شود.

این بهترین و مطمئنترین عملکرد همیلتون در شرایط بارانی در سال 2008 برای او نبود اما به دلیل خلق درام خارق العاده‌ای که آن رو ز در سائوپائولو، شایسته جایگاهی در این لیست است و به این دلیل که او اولین قهرمانی جهانش را در اینجا بدست آورد.

گرندپری بریتانیا 2016

9- گرندپری بریتانیا 2016

اصلا سخت‌ترین شرایط بارانی در سیلورستون نیست اما به اندازه‌ای بارانی هست که رانندگان مسابقه را پشت سر ماشین ایمنی آغاز کنند.

همیلتون در آن روز با توجه به اینکه رده اول استارت را در اختیار داشت، در اواخر مسابقه یک اشتباه داشت و آن استفاده از لاستیک نرم بود، وقتی که بیشتر مسیر پیست خشک شده بود. پیش از این او داشت تمام تلاشش ار می‌کرد تا به هم تیمی‌اش نیکو روزبرگ ثابت کند که پیشتازی او قابل دسترسی نیست.

روزبرگ سعی کرد که بی دلیل عقب بماند و اندکی بعد به دلیل مشکل در گیربکس که مجبور به ارتباط رادیویی برای رفع آن شد، یک جریمه 10 ثانیه‌ای دریافت کرد، او اعتماد به نفس کافی در تمام آن طول آخر هفته داشت، اما به سادگی همیلتون در این مسابقه پیروز شد.

سباستین فتل

8- گرندپری آلمان 2018

یک پیروزی غیر ممکن در یک روز فراموش نشدنی.

به دلیل مشکل هیدرولیک در دور اول زمان گیری، همیلتون از رده 14 مسابقه را در شرایطی آغاز کرد که در رقابت برای قهرمانی از سباستین فتل عقب بود و این راننده آلمانی مسابقه هاکنهایم را از رده اول استارت زد.

هنگامی که باران در مسابقه شروع به باریدن کرد، در یک چهارم پایانی مسابقه، در یک لحظه دلخراش روبروی تماشاگران میزبانش، قتل در پیچ 12 لغزید و مستقیم به داخل موانع کنار پیست رفت.

همیلتون فقط از یک ست لاستیک نرم خود استفاده کرد و تنها یک بار برای تعویض لاستیک در دور 42 به پیت آمد و در یک نبرد کوتاه برتری هم تیمی والتری بوتاس را در شرایط لغزنده از بین برد تا پیشتازی خود را برای عبور از پرچم حفظ کند، چیزی که در شروع مسابقه برای همیلتون غیر ممکن به نظر می‌رسید.

لوئیس همیلتون چین 2017

7- گرندپری چین 2017

این گرندپری در هوای بارانی برگزار نمی‌شد اما باران ابتدای مسابقه، کمی از مسیر را خیس کرده بود و دقیقا مانند آخرین مسابقه در ترکیه، چسبندگی در حداقل ممکن قرار داشت.

همیلتون در رقابت زمان گیری، با اختلاف 0.2 ثانیه، رده اول استارت را از فتل گرفته بود و او با پیشتازی مسابقه، بر روی لاستیکها ی اینترمدیت از سایرین دور شد، این موضوع شامل آنتونیو جیوویناتزی از سائوبر که دور خودش چرخید، هم می‌شد.

در شرایطی که فتل و کیمی رایکونن، مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو با هم دور می‌زدند، همیلتون زودتر از هم از خط پایان عبور کرد. او پیروزی را آسان جلوه داد، اگرچه با وجود سطح پیست با آسفالتی که شبیه به آیینه بود، اگر بخواهیم درست قضاوت کنیم، اصلا ساده نبود.

لوئیس همیلتون - موناکو 2008

6- موناکو 2008

در مسابقه‌ای که پیروزی افسانه‌ای دنی سالیوان در ایندی 500 سال 1985 را در ذهن زنده می‌کرد، همیلتون با جبران اشتباهش پیروز مشهورترین گرندپری شد.

بعد از شروع در رده سوم پشت سر دو فراری ماسا و رایکونن، فرصت زمانی به همیلتون رو کرد که همیلتون در تاباک به موانع برخورد کرد و به ناچار به پیت رفت. او لاستیکهایش را به سافت تغییر داد، به هنگام باران نیز بیرون ماند در حالیکه دیگران برای تعویض لاستیک بارانی به پیت رفتند.

به نظر می‌رسید که این جوان (در آن زمان فصل دوم حضور او در فرمول یک بود)، دو اشتباه فاحش را انجام داده است.

اما مسیر خیلی زود خشک شد و پیشتازان مسابقه ماسا و روبرت کوبیسا، برتری خود را از دست دادند. همیلتون در شرایطی که این دو به پیت رفتند پیشتاز شد و با اختلاف 3 ثانیه زودنر از کوبیسا توانست پیروز این مسابقه شود.

پایان قسمت اول

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد