موضوعات داغ

بهترینهای لوئیس همیلتون در هوای بارانی از اینترلاگوس تا سیلورستون - قسمت دوم

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون با یک برتری فوق العاده در گرندپری ترکیه موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان شد و توانست در کنار مایکل شوماخر افسانه‌ای بایستد. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم 10 رانندگی برتر این راننده بریتانیایی در هوای بارانی را رتبه بندی نماییم. رقابتهای مثل ترکیه 2020، انگلیس 2008 و برزیل 2008 در کجای این رتبه بندی قرار می‌گیرند؟

و اینک قسمت دوم

5- گرندپری بریتانیا 2015

می‌توان مسابقه را در یک دور برد یا از دست داد و در سیلورستون 2015 همیلتون چنین دوری را برای مرسدس خلق کرد.

او از رده اول استارت به جایگاه دوم پایین آمد در حالیکه شرایط نیمه خشک بود. ماسا با ویلیامز و هم تیمی‌اش بوتاس وارد نبرد شد اما با یک استراتژی زیرکانه درخشان در دور بیستم، در مسابقه سریعترین شد و همین به او کمک کرد تا به سمت پیشتازی برود.

در دور 35، باران شروع به باریدن کرد و چسبندگی به سرعت از بین رفت. نیکو روزبرگ هم تیمی او در حال اداره همیلتون بود، اما در دور 43 همیلتون با تعویض لاستیک به اینترمدیت، قمار انجام داد، که با بارش باران همزمان شد.

در یک نمایش فوق العاده در خانه، او توانست قهرمان گرندپری خانگی شود و با اختلاف 11 ثانیه هم تیمی خود روزبرگ را مغلوب نماید.

برزیل 2016

گرندپری برزیل 2016

پنج بار حضور خودروی ایمنی و دو بار پرچم قرمز، در اینترلاگوس 2016 ، باعث سرد شدن لاستیکها و سر خوردن رانندگان شد.

فریاد خوشحالی همگان به هنگامی که مکس ورشتپن پس از یک چرخش 360 درجه‌ای توانست از برخورد با دیوار جلوگیری کند، بلند شد. این در شرایطی روی داد که او با کیمی رایکونن در یک شرایط سخت برای کسب رده سوم می‌جنگید.

با همه اینها، همیلتون اسیر باران نشد. او رو ز قبل شصتمین رده اول استارت خود را بدست آورده بود و در یک روز خاص با اختلاف 11 ثانیه‌ای به پیروزی رسید. او رقابت قهرمانی جهان با روزبرگ هم تیمی‌اش را به ابوظبی کشاند.

ترکیه 2020

3- گرندپری 2020 ترکیه

بعد ازآخرین مسابقه در سال 2011 در ترکیه در شرایط خشک، این پیست در آخرین مسابقه شرایطی مشابه با پیست یخی داشت. بارانی که در روزهای شنبه و یکشنبه در آنجا بارید سطح پیست را بشدت لغزنده کرد.

پیست در حال خشک شدن بود، اما همیلتون در پیچ 9 در دور اول مانند مسافری بر روی مسیر سر خورد. با این حال او به کار خود ادامه داد و مبارزه می‌کرد و همچنین دیگران و هم تیمی‌اش والتری بوتاس را نیز در این مبارزه تماشا می‌کرد.

در حالیکه رانندگان دیگر دور خود می‌چرخیدندو بیش از حد از لاستیک خود استفاده می‌کردند یا به راحتی نمی‌توانستند به سرعت دست پیدا کنند، همیلتون راه خود را در مسابقه پیدا کرده بود و از دردسر دوری می‌کرد.، او لاستیکهایش را مدیریت کرد و مسیری را که دیگران نیافتند، پیدا کرد و با یک پیروزی چشمگیر هفتمین عنوان قهرمانی جهان خود را بدست آورد.

ژاپن 2007

2-گرندپری ژاپن 2007

یک مسابقه کاملا بارانی قدیمی مدرسه‌ای، خاطرات مسابقه حماسی فوجی برای کسب عنوان در همان مسیر بین نیکی لائودا و جیمز هانت در سال 1976 را تداعی می‌کرد. در آن روز لائودا تصمیم گرفت که پیست خطرناک است و از مسابقه بیرون رفت. در 2007 ایمنی در اولویت قرار داشت، 19 دور اول پشت خودروی ایمنی سپری شد.

در حالیکه فرناندو آلونسو درست بر روی دم خروس قرار داشت، همیلتون از رده اول مسابقه را استارت زد. آلونسو در دور خروجی از پیت اشتباه کرد در حالیکه همیلتون بی نقص بود و پیشتازی را با رفتن به پیت در دور بعدی بدست آورد.

اندکی بعد همیلتون و کوبیسا به هم برخورد کردند. آلونسو سخت‌تر و سخت‌تر برای گرفتن فشار می‌آورد و به سختی تصادف کرد. او خارج شد، و همیلتون به پیروزی رسید.

تازه کار در اولین فصل حضور خود ثابت کرده بود که می‌تواند یک پیروزی بی نظیر را در شرایط بارانی بدست آورد، حتی وقتی که در مقابل رقیبی با استعداد و بی رحم همچون آلونسو قرار گیرد، که در آن زمان دوبار قهرمان جهان شده بود.

بریتانیا 2008

1- گرندپری بریتانیا 2008

مسابقاتی از این دست، جایی است که قهرمانان برنده یا بازنده می‌شوند، و گرندپری بریتانیا 2008 نه تنها بهترین مسابقه بارانی همیلتون هست، بلکه یکی از بهترین پیروزیهای او در تاریخ نیز هست.

راننده سال دومی فرمول یک در آن روز سیلورستون یک لیگ مخصوص خود به راه انداخت، اگرچه او مسابقه را در شرایط بارانی از رده چهارم آغاز کرد.

در میانه مسابقه، زمانی که فیلیپه ماسا و رابرت کوبیسا چرخیدند و تصادف کردند و مبارزه کردند، او مسابقه خانگی را برد.

همیلتون از روی قهرمان خود آیرتون سنا، در استوریل و دونینگتون، الگو برداری کرد تا مخالفان خود را خرد کند و به عنوان ارباب باران راه خود را بدست آورد.

از معروفها فقط روبن باریچللو قادر بود تا از همیلتون سبقت بگیرد اما در آن روز.....فقط خودش را آنلپ کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/4
ای بابا دهن مارو سرویس کردید با این همیلتون ، از 10 تا خبرتون 9تاش همیلتونه