موضوعات داغ

نگرانی وولف از تکرار اشتباه توسط فرمول یک بخاطر فوانین موتوری جدید

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

توتو وولف مدیر مرسدس هشدار داده است که می‌بایست فرمول یک هنگام تصمیم گیری برای مقررات موتور 2026 باید بر روی هزینه‌ها تمرکز کند.

وولف می‌گوید که این ورزش هنگامیکه قوانین مربوط به موتورهای V6 هایبرید فعلی را تدوین می‌کرده، دچار اشتباه شده است، زیرا اثبات شده است که این موتورها بیش از حد پیچیده و گران قیمت هستند.

این قوانین برای 5 فصل دیگر نیز باید اجرا شوند اما صبحتها بر سر قوانین جایگزین آنها از مدتها پیش آغاز شده است.

فیا و فرمول یک و تولید کنندگان بسیار علاقمند هستند تا تعادلی بین موتورهای هایبریدی و احتراق داخلی بیایند و سوختهای ثابت نقش اساسی داشته باشند.

همچنین به عنوان بخشی از تلاش برای جلب نظر تولید کنندگان جدید نیز بر روی هزینه‌ها تمرکز شده است. وولف گفت:

بحث خیلی خوب و یکی از مثبتها بود. صنعت خودرو به سمت جایی می‌رود که بسیار جالب است، زیرا همه چیز در جهت موتورهای الکتریکی توسعه پیدا می‌کند، اما در کنار این نگاه جدیدی نیز به موتورهای احتراق داخلی و ترکیب آنها با محرک الکتریکی وجود دارد.

معتقدم باید هزینه‌ها را بررسی کنیم. توسعه یک سیستم موتوری جدید، جایی نیست که به سمت آن حرکت کنیم.

ما می‌دانیم که در سالهای 2011 و 2012 هنگامیکه یک موتور بسیار پیشرفته و کارآمد ساخته بودیم، اشتباه کردیم، اما این قضیه بسیار پیچیده بود.

با توجه به شرایط موجود، فکر می‌کنم ما باید ترکیبی از آنچه امروز داریم را بسازیم– یک موتور احتراق داخلی و اضافه کردن انرژی هایبرید و نیرویی برای داشتن نسبت بهتر بین پیشرانه با انرژی ثابت و موتورهای معمولی /ICE.

وولف تاکید کرد که قیمت تمام شده برای برنامه موتوری و استفاده از سوخت پایدار، عناصر مهم برای مرسدس هستند. او ادامه داد:

من فکر نمی‌کنم این کار ساده سازی باشد، فقط تلاشی در جهت نداشتن هزینه‌های بیشتر است و بخشی از قسمتهای الکتریکی، با باتری بزرگتر، یا قویتر و سوختهای پایدار قطعا آینده این کار هستند.

پاوریونیت فرمول یک
هفته گذشته چیس کری رئیس فرمول یک در سخنرانی خود در مقابل سهامداران لیبرتی مدیا، بر اهمیت قوانین 2026 برای اهداف گسترده‌تر سازمان برای دستیابی به دنیای بدون کربن در سال 2030 تاکید کرد. او گفت:

در راس اولویتهای ما برای پایداری و ورزشمان، تهیه یک نقشه راه برای موتور احتراقی است که شرکای خودرویی و جامعه ما را به سمت اهداف زیست محیطی هدایت می‌کند.

فرمول یک مدتها به عنوان بستری برای معرفی پیشرفتهای نسل بعدی در دنیای خودرو عمل کرده است. ما معتقدیم که این فرصت را داریم تا با یک موتور نسل بعدی که ترکیبی از فناوری هایبریدی و سوخت پیشرفته است، آن را انجام دهیم.

بطور فزاینده‌ای کاملا مشهود است که برق بخشی از راه حل خواهد بود اما یک موتور احتراق بدون کربن به همان میزان در تامین اهداف زیست محیطی جهانی مهم است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد