موضوعات داغ

داچیا لوجی الکتریکی می‌شود، حیات دوباره برای مینی‌ون اروپایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق بیانات مرکز CarSalesBase، در سال گذشته تقریبا حدود 29,000 دستگاه داچیا لوجی، به اروپا فرستاده شده اما این خودرو موردپسند همگان واقع نشده است. به همین دلیل این خودروساز رومانیایی تصمیم بر عدم فعالیت در این زمینه اخذ کرده است.

متوقف کردن تولید این مینی ون، خللی در خط تولید این شرکت وارد نخواهد کرد زیرا این شرکت در نظر دارد این مینی ون را با یک SUV هفت سرنشینه جایگزین کند.

به نقل از لارگوس, RJI (کد داخلی این خودرو) براساس پلتفرم CMF-B ساخته خواهد شد. بنابراین دارای پلتفرمی مشترک با نسل جدید لوگان و ساندرو و همچنین جدید ترین مدل رنو کلیو, کپتور و نیسان جوک است. طبق گزارشات، به منظور ایجاد فضای کافی برای دو صندلی اضافی, فاصله بین دو محور خودرو و همچنین برآمدگی عقبی آن طولانی تر شده است.

پیش بینی می‌شود نیرو این خودرو توسط یک موتور بنزینی معمولی 1 لیتری TCe با تولید 100 و 120 اسب بخار قدرت و یک موتور TCe 1.3 لیتری با قدرت 140 و 160 اسب بخار که احتمالا به صورت هیبرید 12 ولت است, تامین شود. یک نسخه LPG در واحد کوچک تر نیز با یک پیشرانه هیبریدی 1.6 لیتری سری ای-تک مدل خود شارژ از کلیو در دست تولید است که 140 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.

داچیا لوجی

داچیا لوجی از تجهیزات ایمنی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک، پایش نقاط کور، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی و ترمز دستی پارکینگ برخوردار است.

گفته شده است اگرچه این SUV جدید در مراکش مونتاژ می‌شود اما قطعات آن در شهر پتیتسی کشور رومانی به هم متصل و برای فروش در بازار اروپا آماده خواهد شد. این موضوع باعث دادن امتیازات بالا از طرف اتحادیه ها, به این برند شده است. اتحادیه هایی که در حال حاضر از رنو به دلیل ساخت ارزان ترین خودروی الکتریکی اروپا یعنی داچیا اسپرینگ در چین, عصبانی هستند.

ظاهرا داچیا لوجی الکتریکی در پایان تابستان سال آینده به نمایش گذاشته می‌شود و در ماه اکتبر وارد مرحله تولید خواهد شد. تحویل خودروها نیز از اواخر سال 2021 تا اوایل سال 2022 انجام می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/11
یک خودروی زشت