موضوعات داغ

علت تعویض 3 لاستیک بوتاس توسط مرسدس

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس دلیل تعویض 3 لاستیک خودروی والتری بوتاس در گرندپری بحرین را توضیح داد.

درست هنگامیکه فکر می‌کردید مرسدس به اندازه کافی خارج از چهارچوب در این فصل عمل کرده است، بخصوص با تکرار دو قهرمانی جهان، آنها هوادارانشان را متوجه مقرراتی دیگری می‌کنند به اینگونه که آیا پیت استاپ آخر بوتاس در پیست سخیر قانونی بوده است یا خیر.

این موضوع عدم تعویض لاستیک مدیوم جلو سمت راست طی پیت استاپ آخر بوتاس بود. در حالی که سایر لاستیکها توسط تیم تعویض شدند.

مدیر مهندسی داخلی پیست، اندرو شاولین، در خصوص آنچه که اتفاق افتاد توضیح داد و دلیل این کار را در فیلمی که بصورت خلاصه عملکرد تیم را طی آن گرندپری توضیح می‌دهد بیان کرد:

دلیل اینکه ما تنها 3 لاستیک را تعویض کردیم این بود که این 3 لاستیک همانهایی بودند که استارت مسابقه با آنها زده شده بود.

بنابراین والتری با آنها مسابقه را شروع کرده یود و سپس شروع مجدد را نیز با آنها انجام داد. حال مدت کوتاهی بعد از شروع مجدد، او در سمت راست جلو پنچر شد. ما در آن لحظه دیگر لاستیکی برای تعویض نداشتیم.

ما نیاز به یک ست لاستیک مدیوم داشتیم و جلو سمت راست را نیز از دست داده بودیم اما سه تایر دیگر در شرایط خوبی قرار داشتند و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که فقط آنها را تغییر دهیم و سمت راست جلو را تغییر ندهیم.

شاولین همچنین در خصوص اینکه چرا بوتاس تلاش کرد تا در بحرین به سختی تلاش کند و در نهایت در رده هشتم مسابقه را به پایان رساند توضیحاتی داد، او اضافه کرد:

همانطور که دیدید، برای بوتاس کاملا دشوار بود تا با تنظیماتی که ما بر روی ماشین انجام داده بودیم رده‌های بهتری را بدست آورد.

ما تصمیم گرفته بودیم که از باله عقب بزرگتری استفاده کنیم. این به ما داون‌فورس بیشتری می‌داد. این خیلی کارآمد خواهد بود هنگامیکه شما قصد دارید تایرها را در زمان عبور از پیچهای سرعتی در حالت خوبی نگه دارید و اگر والتری مثل لوئیس در جلو مسابقه می‌داد، احتمالا ایده استفاده از این باله برای او عالی بود.

حال، مسئله این بود که وقتی او با آن پنچری در زمان خودروی ایمنی عقب افتاد، به این معنی بود که باید از همه ماشینها عبور می‌کرد و داشتن این باله بزرگ اصلا خوب نبود، برای سبقت گرفتن اصلا خوب نبود.

بنابراین، کمی تاسف آور بود اما همه اینها در نتیجه پنچری او و قرار گرفتنش در عقب اتافق افتاد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد