موضوعات داغ

مرسدس در اوج حتی بدون همیلتون

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

جورج راسل شگفتی تمرین اول گرندپری سخیر شد. او با خودروی همیلتون توانست قابلیتهای خودش را به رخ همه بکشاند. مکس ورشتپن کماکان در همان جایگاه سابق یعنی رده دوم ماند. رده سوم به آلکس آلبون رسید.

بعد از نیکی لائودا در سال 1974 با زمان 58:79 ثانیه، در پیست دیژون پرنیوس که برای فراری کمترین زمان را در یک دور در ورزش فرمول یک به ثبت رساند، امشب جورج راسل انگلیسی و راننده جانشین قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان که به دلیل ابتلا به کووید 19، گرندپری این آخر هفته بحرین در سخیر را از دست داد، توانست با زمان 54:546 ثانیه سریعترین دور یک پیست در فرمول یک را به نام خود ثبت نماید.

جورج راسل در W11
آنچه که از زمانهای ثبت شده در این پیست کوتاه و سریع می‌توان استنباط نمود، البته با این توضیح که تمرین اول انجام شده است، پیشرفت آلفاتائوری، غافلگیری والتری بوتاس از عملکرد هم تیمی موقت، درجا زدن تیم ردبول حتی در غیاب قهرمان جهان با مرسدس، عملکرد بسیار ضعیف مک‌لارن و ریسینگ پوینت و طبعا کم تجربگی دو راننده تازه وارد در تیمهای هاس و ویلیامز که به ترتیب، پیترو فیتیپالدی در اولی و جک آیتکین در دومی بود.

این پیست به دلیل کوتاهی مشکلات خاص خود را امشب به نمایش گذاشت، شاید اولین نفر که دچار این مشکلات شد، مکس ورشتپن بود که مجبور شد تا چند ثانیه صبر کند تا فضایی در ترافیک ماشینها باز شود برای اینکه او وارد پیست گردد.

جورج راسل گرندپری سخیر 2020
اما شگفتی امشب بدون شک، شخص جورج راسل بود که نشان داد اگرچه در تیم ویلیامز عملکرد موفقی نداشته است و نتوانسته تا بحال امتیازی کسب کند، اما اگر خودروی خوبی در اختیار او باشد پیامهایی را برای سالهای آینده و رقبا خواهد فرستاد. با عملکرد او در تمرین اول امشب، مکس ورشتپن و سباستین فتل یابد یدانند که با رفتن همیلتون از دنیای فرمول یک مرسدس یک راننده لایق و جوان را در اختیار خواهد داشت که تمامی مبارزات سخت را تجربه کرده است و زمانی که بر پشت این پیکان نقره‌ای که این فصل سیاه رنگ شده است، قرار گیرد، آنها به راحتی به سکو نخواهند رسید. باید صبر کرد و سالهای آینده دید چه خواهد شد. عملکرد سایر رانندگان و زمانهای کسب شده به صورت زیر است:

جدول رده بندی رانندگان در تمرین اول گرندپری سخیر 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد