موضوعات داغ

قدم بزرگ همیلتون به سمت بهبودی

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر مرسدس، توتو وولف گفته است که احتمال بازگشت لوئیس همیلتون برای آخرین مسابقه فصل 2020 در ابوظبی وجود دارد.

گرندپری سخیر اولین مسابقه‌ای بود که لوئیس همیلتون از زمان شروع فعالیتش در فرمول یک در سال 2007 تا به امروز از دست داده است و این غیبت به دلیل ابتلای خفیف قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان به ویروس کووید 19 در گرندپری بحرین بود.

در نتیجه، طبق پروتکلها، همیلتون در یک دوره زمانی باید در قرنطینه باشد و مرسدس به لطف ویلیامز توانست جورج راسل را به جای او در اختیار بگیرد.

با وجود اینکه ماشین همیلتون چندان مناسب قد بلندتر راسل نبود، اما حضورش برای اولین بار در پیکان نقره‌ای بسیار چشمگیر بود. وی با اختلاف کمی موقعیت پول را به والتری بوتاس واگذار کرد اما این راننده انگلیسی او را کاملا در روز مسابقه جا گذاشت.

او بخش زیادی از مسابقه را پیشتاز بود و بر اثر یک سری اتفاقات سلسله‌وار عجیب و ناراحت کننده، او در نهایت در حالی که اصلا سزاوار این جایگاه نبود اما در رده نهم مسابقه را به اتمام رساند.

با عملکردی که او در گرندپری سخیر داشت، توجهات به سمت راننده‌ای برگشت که مسابقه نهایی این فصل را برای مرسدس رانندگی خواهد کرد.

پس از گرندپری سخیر، از توتو وولف درخواست شد تا اطلاعات مربوط به تیم را به روز رسانی نماید و او هم گفت که همیلتون در مسیر درستی گام بر می‌دارد تا بازگردد. او در اینباره به اسکای اسپرت فرمول یک گفت:

خوب من فکر می‌کنم ما هنوز نیاز داریم تا لوئیس بهبود پیدا کند. مهمترین چیز این است که او سالم شود.

او گفت که امروز(یکشنبه) احساس کمی بهتری دارد و حس می‌کند که گام بلندی برداشته است. بنابراین اگر جواب تست او منفی باشد، ماشین از آن اوست و مطمئنا مسابقه درخشانی را پشت سر می‌گذارد.

اما اگر تست او همچنان مثبت باشد، جورج در ماشین خواهد بود.

مایکل مسی، مدیر مسابقات فرمول یک، اطلاعاتی در مورد روند اجازه دادن به همیلتون برای بازگشت به W11 ارائه داده است.

مسی به موتوراسپرت گفت:

واضح است که قسمت اصلی همه این موارد همیشه تطابق با دولتها، قوانین و مقررات مربوطه بوده است.

بنابراین بسیار به تصمیمات مقامات بهداشتی بحرین بستگی دارد که لوئیس را متناسب و مطابق با مقررات خود تشخیص دهند و سپس مقامات ابوظبی معیارهای خود را برای تشخیص بکار خواهند بست.

لذا در واقع دو نهاد دولتی هستند که باید معیارهای ورود را تعیین کنند. اگر وی معیارهای ورود دولت متبوع را داشته باشد و همچنین تست او نیز پیش از ورود به پدوک منفی باشد، از نظر فیا با پروتکل آزمایش مطابقت داشته و در نتیجه از نظر ما مشکلی وجود نخواهد داشت.

در چهارچوب مقررات فعلی، مشابه آنچه در نوربرگرینگ استفاده شده است، تا زمانی که راننده در یک جلسه تمرینی یا تعیین خط شرکت نماید، اجازه شرکت در مسابقه را دارد.

بنابراین از نظر فنی در اینجا و اکنون یک راننده فقط باید یکی از این معیارها را برآورده کند.

بنابراین آنها فقط نمی‌توانند شرکت کنند و مسابقه دهند، به عنوان تنها مورد، باید در یکی از جلسات تمرینی حضور داشته باشند، چه در جلسه تمرینی آزاد یا تمرین پیش از دور تعیین خط.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد