موضوعات داغ

آلبون بر لبه تیغ، اخراج یا بقا؟

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

وقتی امکان قرار دادن سرجیو پرز در ماشین ردبول برای فصل آینده وجود دارد، هیچ توجیهی برای حفظ آلبون وجود ندارد.

این مقاله نظرات شخصی کارشناس فرمول یک، اسکات میچل است.

سرجیو پرز یکشنبه شب در گرندپری سخیر به پیروزی رسید و اولین پیروزی خود در فرمول یک را بدست آورد.

این دومین سکوی او در سه مسابقه اخیر بود که اگر در گرندپری قبلی بحرین آتش سوزی موتور وی زمانیکه او در رده سوم بود، پیش نمی‌آمد، این عدد 3 از سه مسابقه می‌شد.

در نقطه مقابل آلکساندر آلبون یک مقام هفتمی، یک سومی و یک ششمی بدست آورد که نتیجه رفتن بر روی سکو بخاطر خرابی موتور پرز به او هدیه شد.

نتایج سخیر به این معنی است که پرز اکنون در جدول رده بندی رانندگان، با 125 امتیاز در رده 4 ایستاده است در حالی که آلبون با 93 امتیاز هشتم است.

میچل حس می‌کند که ردبول باید نگران این مسئله باشد که آلبون توانایی فشار آوردن به مکس ورشتپن و هر دو راننده مرسدس را با امکاناتی که در اختیارش هست، ندارد تا به پیروزی برسد.

او به هنگام مسابقه نوشت:

هیچ توجیهی برای ردبول برای عدم جذب سرجیو پرز برای جایگزینی آلکس آلبون برای فصل 2021 فرمول یک وجود ندارد.

در مسابقه‌ای که مکس ورشتپن در دور اول از آن خارج می‌شود و هر دو راننده مرسدس با مشکلات پیروزی را از دست می‌دهند، ردبول دوم باید برنده شود. برای برنده شده ابتدا باید آنجا حضور داشت.

اینکه به هنگام عبور از خط او در جایگاه ششم باشد، نوید مرگباری برای امید به ماندن او در سال آینده در تیم است. این در صورتی است که ردبول علاقمند باشد تا بهترین رانندگان مسابقه را در اختیار داشته باشد.

اگر ردبول با وضعیت رانندگان خود در حالت سر در گمی نبود، احتمالا برای سال 2021 پیر گسلی جایگزین او می‌شد. فاکتورهای فشار به تنهایی در توجیه خروج آلبون به اندازه کافی قوی هستند.

این مایه شرمساری است زیرا او شبیه کسی است که هر زمان شرایط بر وفق مراد او باشد، خیلی سریع خواهد بود. اما این در ردبول کار نمی‌کند و آن چیزی که مشهود است نشان دهنده عدم تغییر است.

از جمله مواردی که ردبول را به سمت پرز سوق می‌دهد، شخصی که پیش از این مورد توجه جدی قرار داشت، این است که چه کار دیگری برای نمایش توانایی‌های خود می‌تواند انجام دهد.

او تمام توانش را بکار گرفت تا بهترین نتیجه‌اش را در دوران حرفه‌ای حضورش در فرمول یک در در جدول قهرمانی فصل 2020 کسب نماید. پرز در سال 2019 نیز بسیار کم نظیر بود. او امسال با ماشینی که در نهایت با قابلیتهای او تطابق یافته است، به بلندیهای جدیدی رسیده است و حالا برنده یک مسابقه شده است.

آیا او با ورشتپن هماهنگ خواهد شد؟ نه، آیا او فاصله‌ای نزدیکتر از آلبون با مکس خواهد داشت؟ بله. زیرا فاصله‌ای که آلبون از خود بجا گذاشته است، بسیار زیاد است.

و آیا می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد؟ گرندپری سخیر همه آن چیزی که شما نیاز دارید تا درباره او بدانید، می‌گوید. پرز در دور ابتدایی به دور خود چرخید(اسپین شد) و پیروز مسابقه شد. آلبون در دومین خودروی سریع از دوازدهم استارت زد و در نهایت ششم شد.

سرجیو پرز - گرندپری سخیر 2020
میچل معتقد است که این تصمیم نیاز به فکر کردن ندارد زیرا ردبول اگر بخواهد مرسدس را به چالش بکشد به کسی احتیاج دارد تا به ورشتپن کمک کند.

او می‌گوید که آلبون آن شخص نیست. او ادامه داد:

آنچه برای ردبول از اهمیت بیشتری برخوردار است، داشتن یک حامی قویتر برای ورشتپن است. این به کسی که سریع، مبارز و قابل اعتماد باشد، نیاز دارد. یک سطح کاملا بالاتر از راننده فرمول یک نسبت به یک تیم متوسط.

متاسفانه به نظر نمی‌رسد که آلبون چنین راننده‌ای باشد. در حال حاضر پرز آنجاست. او هیچ قراردادی نیز ندارد.

اگر ردبول نتواند تغییری ایجاد کند، این تصدیق کننده که عوامل تایلندی حاضر در پشت صحنه، که مالکیت دوگانه ردبول را دارد، بیش از منافع تیم در پیست جضور دارد.

پرز لیاقت فرصتی مانند ردبول را دارد. ردبول به راننده‌ای مانند پرز نیاز دارد. این تصمیم در حال حاضر نیاز به تفکر ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد