موضوعات داغ

بوتاس مبهوت سرعت غافلگیر کننده ردبول

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس اعتراف کرد که ردبول در گرندپری ابوظبی به طرز غافلگیر کننده‌ای سریع بود و انتظار داشت در مسابقه سرعت یکسانی داشته باشند

در آخرین مسابقه فصل 2020، فصلی که کاملا تحت سلطه مرسدس بود، ردبول بود که آخرین خوشحالی را انجام داد، مکس ورشتپن در دور تعیین خط رده اول را گرفت و پس از آن تمام دورهای گرندپری را پیشتاز بود تا به پیروزی در ابوظبی رسید.

با این اتفاق روند پیروزی مرسدس در پیست یاس مارینا که از 2014 آغاز شده بود، پایان یافت.

و والتری بوتاس اعتراف کرد که انتظار داشته است سرعت مسابقه‌ای یکسانی داشته باشند، اما ردبول به طرز غافلگیر کننده‌ای سریع بود. همین باعث شد که این فنلاندی در رده دوم و پیش از هم تیمی‌اش لوئیس همیلتون مسابقه را تمام کند.

والتری بوتاس به شبکه اسکای فرمول یک گفت:

بله فکر می‌کنم امروز ردبول بسیار سریع بود، به طرز غافلگیر کننده‌ای سریع.

ما فکر می‌کردیم سرعت مسابقه‌ای یکسان خواهد بود اما آنها واقعا توانستند مسابقه را کنترل کنند و حتی در صورت لزوم فاصله ایجاد کنند. بنابراین من هر آنچه در توان داشتم را امتحان کردم اما نتوانستم همگام شوم.

حس می‌کنم مسابقه خوبی داشتم، اشتباهی نکردم و امروز بیش از این نمی‌توانستیم از آنچه داشتیم استفاده کنیم، بنابراین از این لحاظ یک مسابقه خوب بود.

من توانستم جلوتر از هم تیمی‌ام مسابقه را تمام کنم، مدتی است که روی سکو بوده‌ام و این بسیار خوب است حتی اگر شامپاین(آب انگور گازدار) آنجا وجود نداشته باشد.

بوتاس گفت که پیش از ملحق شدن به خانواده در کریسمس، تعهداتی دارد که انجام دهد و پس از آن او در تعطیلات زمستانی بر روی آماده سازی فصل آینده تمرکز خواهد کرد.

او در جواب اینکه در زمان خارج از فصل چه خواهد کرد، گفت:

هنوز تعهداتی دارم که تا هفته آینده باید انجام دهم، اما بطور حتم مدتی برای کریسمس به مرخصی خواهم رفت.

امیدوارم که بتوانم خانواده‌ام را ببینم. مدتهاست که آنها را ندیدم، نمی‌توانم به یاد بیاورم که آخرین بار کی آنها را دیده‌ام.

تنظیم سریع مجدد، مجموعه تمرینی سریع و سپس شروع دوباره از صفر، تلاش کردن برای کمی عملکرد بهتر.

با اتمام مسابقه در رده دوم، بوتاس توانست همین رده را در رده‌بندی جدول رانندگان در این فصل نیز کسب نماید و او از اینکه از تمام عوامل مرسدس که به او در کسب این رده کمک کرده‌اند، تشکر کرده است، اطمینان حاصل کرد. او گفت:

همانطوریکه در رادیو گفتم، تیم امسال شگفت انگیز بوده است، بنابراین من واقعا افتخار می‌کنم که دو رده اول و دوم را در رقابت قهرمانی رانندگان بدست آورده‌ایم.

از تک تک عوامل تیم در تمامی کارخانه‌ها برای یک فصل شگفت انگیز سپاسگزارم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد