موضوعات داغ

راسل: برگشتن به ویلیامز سخت‌تر از ورود به مرسدس

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

جورج راسل می‌گوید بازگشت به خودروی فرمول یک ویلیامز در ابوظبی، دشوارتر از نشستن در مرسدس بود.

این راننده بریتانیایی به عنوان جانشین لوئیس همیلتون در گرندپری سخیر به مرسدس قرض داده شد و به نظر می‌رسید قبل از یک پیت استاپ بد و پنچری دیر هنگام، اولین پیروزی خود را در فرمول یک بدست آورد.

با برگشت همیلتون، قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان برای آخرین مسابقه فصل 2020 در ابوظبی، جورج راسل به تیم ویلیامز بازگشت که از سال 2019 برای آنها مسابقه می‌دهد.

به دنبال تغییر دوباره خودرو برای راسل، او با اعتراف به اینکه سازگاری دوباره با ویلیامز برای او کاملا یک چالش بوده است، به این تغییر واکنش نشان داد. وی پس از کسب رده پانزدهم در ابوظبی توضیح داد:

در واقع بازگشت به ویلیامز سخت‌تر بود، زیرا ماشین مرسدس بسیار خوب است.

این خودرو همان چیزی است که هر راننده از یک ماشین مسابقه می‌خواهد و دقیقا مرسدس آن را به شما می‌دهد و شما این را حس می‌کنید. مرسدس تحت اختیار راننده است در حالیکه بعضی وقتها شبیه حالتی است که فکر می‌کنید ماشین ما راننده را در اختیار دارد.

ما باید نسبت به آن واکنش داشته باشیم، در حالیکه در مرسدس شما کسی هستید که آن را کنترل می‌کنید. بنابراین من فکر می‌کنم زمانی که شما خودروی خوبی در اختیار داشته باشید طبیعی است که رانندگی برای شما لذت بخش خواهد بود. و شاید به همین دلیل است که احتمالا سریعا با آن سرعت می‌گیرم.

راسل در بعد از ظهر یاس مارینا، تحمل زیادی به خرج داد تا بتواند راهی برای هماهنگی بین اختلاف عملکرد سیستم ترمز و دمای لاستیکها پبدا کند. او گفت:

ما واقعا در نهایت دمای ترمز قرار داشتیم.

بنابراین ما واقعا باید ترمزها را مدیریت می‌کردیم، این موضوع نیاز داشت تا کنترل نوع حمله به ترمز و تعادل ترمز را به کار گیرید. پس از آن نتیجتا به لاستیک آسیب می‌رسید.

پس امکان حمله به ترمزها نبود، و به دنبال آن دمای لاستکیها در حال کاهش بود اما دمای پیست هم سردتر می‌شد، بنابراین به هنگام ورود به پیچها نیاز داشتم تا دمای لاستیکها را بالا ببرم. در تمام طول مسابقه این به منزله حرکت بر روی لبه چاقو بود.

در واقع این مسابقه با تمام ترسهای کوچکی که در پس زمینه وجود داشت، خیلی خوب مدیریت و اجرا شد. اما با کاهش دمای پیست، شما نیاز دارید تا توانایی فشار آوردن به خودرو را داشته باشید تا به نهایت آن برسانید و ما واقعا توانایی انجام این کار را نداشتیم.

بنابراین از پایانی که داشتیم به نوعی خوشحالم. آلفا آخر این هفته سریعتر از ما بود و ما هر دو خودروی هاس و جیوویناتزی(آنتونیو) را مغلوب کردیم، بنابراین کارمان را خوب انجام دادیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد