موضوعات داغ

خبرهایی کوتاه از دنیای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سیستم نور جدید می‌تواند به معنای مسابقات شبانه بیشتر فرمول یک باشد

شرکت جئوبراگ، تولید کننده سوئیسی حصار پیست در همکاری با شرکت DZ Engineering SRL تامین کننده حال حاضر سیستم روشنایی گرندپری سنگاپور، یک سیستم روشنایی مقرون به صرفه ایجاد کرده‌اند که می‌تواند در بیشتر پیستهای مسابقه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم با دیواره‌ها و حصار پیرامون پیست که مورد تائیدیه فیا هست، تطبیق پذیر است و می‌تواند در بالا یا پایین این حصارها نصب شود و قابلیت نتظیم دارد. این سیستم باعث شده است که نیاز به طراحیهای خاص جهت پیستها را برای تامین روشنایی با هزینه زیاد را که قبلا وجود داشت، از بین ببرد. هدف از ساخت و استفاده از این سیستم جدید روشنایی این است که در مناطقی که تماشاچی وجود ندارد و یا فضای محدودی هست، می‌شود از سیستمهای سنگین و گران قیمت روشنایی چشم پوشی کرد.

پیست اینترلاگوس - برزیل

موافقت شد تا پیست اینترلاگوس سائو پائولو تا سال 2025 هر ساله میزبان گرندپری‌های فرمول یک باشد.

پیش از این شایعاتی رواج یافته بود که برگزاری مسابقات فرمول یک از پیست سائوپائولو به ریودوژانیرو منتقل خواهد شد، این ترس زمانی که یک مسابقه در تقویم 2021 به نام اینترلاگوس نوشته شد، اندکی کاهش یافت و اکنون رسما تائید شد که تا سال 2025 هر سال یک مسابقه در یک پیست نمادین برگزار خواهد شد اگرچه بطور رسمی گرندپری سائوپائولو نامیده می‌شود. چیس کری در این خصوص گفت:

ما خرسندیم از اینکه اعلام کنیم شهر سائوپائولو میزبان گرندپری برزیل تا سال 2025 خواهد بود و مشتاقانه منتظر همکاری مجریان جدیدمان در سالهای پیش رو خواهیم بود.

برزیل یک مرکز مهم تجاری برای فرمول یک با هواداران فداکار و با سابقه‌ای طولانی در این ورزش است.

مسابقه در برزیل همیشه برای هواداران، رانندگان و شرکای ما مورد توجه بوده است و ما مشتاقانه منتظریم تا برای هواداران فرمول یک، مسابقه‌ای هیجان انگیز را در اینترلاگوس در سال 2021 و 5 سال آینده برگزار نمائیم.

تیم فرمول یک مرسدس

توتو وولف مدیر تیم مرسدس آ ام گ پتروناس، قهرمان فصل 2020 فرمول یک، معتقد است با وجود اینکه همه گیری جهانی فرمول یک را با چالشهای مختلفی روبرو می‌کند، اما این ورزش قویتر از آن خارج خواهد شد.

گسترش سریع کووید 19 در جهان سبب شد که مسابقات فصل 2020 کمی پیش از شروع آن در ملبورن استرالیا لغو شود و تا ماه ژوئیه به تعویق افتاد. پروتکلها و برنامه جدیدی برای مسابقات تدوین شد تا در نهایت این ورزش موفق شد با برگزاری 17 مسابقه بدون هیچ کونه انتقال بیماری از طریق پدوک، این فصل را به پایان برساند و وولف قکر می‌کند در نتیجه قویتر شده است. او می‌گوید که از دید ورزشی سال سختی بوده است او معتقد است که همانطور که تیم بیشترین بهره را از موقعیتهای سخت می‌برد، این ورزش هم در این قسمت قویتر ظاهر شده است. همینطور او به صحبتهایش اضافه کرد که توانسته‌اند تقویم را به لطف فیا و اف او ام و تیمها انجام شده است که یک همکاری مثبت بوده است. آنها هزینه‌ها را کاهش داده‌اند. فرمول یک، یکی از معدود ورزشهای جهان است که توانسته است این کار را انجام دهد و این موضوع باعث تقویت این ورزش در آینده خواهد شد.

استبان اوکون

استبان اوکون مصرانه می‌گوید که به فرناندو آلونسو اجازه نخواهد داد تا سال آینده در آلپاین به روشی که در مقابل استافل وندورن در مک‌لارن انجام داد، تیم را تحت سلطه بگیرد.

این راننده فرانسوی گفته است که اگر او کوچکترین ترسی از قهرمان دو دوره فرمول یک جهان داشته باشد، او این ورزش را ترک خواهد کرد.

او سال آینده در تیم رنو که نام تجاری تیم را به آلپاین برای فصل بعد تغییر داده است با فرناندو آلونسو هم تیمی خواهد شد. این راننده اسپانیایی پس از دو سال دوری از فرمول یک به این مسابقات بازگشته است و جانشین دنیل ریکاردو خواهد شد که به تیم مک‌لارن برای فصل بعد پیوسته است.

سیلورستون

لوئیس همیلتون از اینکه مستقیمی پیست سیلورستون به نام او نامگذاری شده است حال خود را انفجار از خوشحالی توصیف کرد

باشگاه رانندگان اتوموبیلرانی بریتانیا(BRDC) در ابوظبی اعلام کرد که قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان، اولین راننده‌ای خواهد بود که قسمتی از سیلورستون به اسم او نامیده خواهد شد. دیوید کولتهارد ریاست BRDC در یاس مارینا، لوئیس همیلتون را از این افتخار مطلع کرد و همچنین دو ستاره طلای بی آر دی سی را به وی اهدا کرد تا او جمعا تا به حال 17 ستاره دریافت کرده باشد. این امر به معنی به رسمیت شناخته شدن هفتمین عنوان قهرمانی جهان و کسب نتایجش بطور کلی در طول فصل 2020 بود. او صحبتهایی در خصوص افتخارش به مناسبت این نامگذاری انجام داد و اینکه جمعیت زیاد در سیلورستون و رانندگیهای نایجل منسل را به یاد دارد، او بابت این لحظه غرور انگیز بسیار تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که تدوام دهنده سازندگی در باشگاه رانندگان اتوموبیلرانی بریتانیا باشد، برای بریتانیاییها باعث افتخار در انتهای راهش باشد.

او در قسمتی از صحبتهایش گفت:

این یک لحظه غرور انگیز است. من(از خوشحالی) منفجر شدم. نمی‌دانستم که رانندگان چنین چیزی دارند، بنابراین من بسیار سپاسگزارم، سر فرود می‌آوردم و از همه ممنونم که با این کار از من حمایت می‌کنید.

خودروی ریسینگ پوینت

تغییر نام ریسینگ پوینت به آستون مارتین ممکن است سبب حضور یک حامی احتمالی جدید به نام کوگنیزانت، شود.

BWT تولید کننده سیستم تصفیه آب اتریشی که از سال 2017 به عنوان حامی مالی ریسینگ پوینت شناخته شده است، مشخص نیست که پس از معامله جدید که بالقوه در شرف وقوع می‌باشد، چه وضعیتی خواهد داشت. به گزارش گروه خبری آلمانی موتوراسپرت توتال دات کام، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی در حال مذاکره با تیم است که به زودی به آستون مارتین تغییر نام خواهد یافت. آنها علی رغم آنکه نتوانستند به هدف خود که کسب رده سوم سازندگان بود دست پیدا کنند اما هنوز هم مدیر تیم اوتمار زافنائر معتقد است که به اندازه کافی موفق شده‌اند تا نام آستون مارتین را برای 2021 و بعد از آن پایه ریزی و استحکام بخشند.

والتری بوتاس

والتری بوتاس اعتراف کرد که جایزه کوچکی که امسال بابت کسب رده دوم رانندگان جهان قرار است دریافت نماید، چندان راضی کننده نخواهد بود.

این راننده فنلاندی این فصل با اختلاف 124 امتیاز نسبت به لوئیس همیلتون در رده دوم رانندگان ایستاد. او سال گذشته نیز با اختلاف 87 امتیاز نسبت به همیلتون دوم شده بود. این راننده 31 ساله در مجموع در کسب 4 قهرمانی تیم از مجموع 7 قهرمانی موثر بوده است اما همچنان امیدوار است که جایزه بهتری را در رده انفرادی کسب نماید. او به آئوتوایپرت گفت که وقتی در بهترین تیم قرار دارید دوم بودن نمی‌تواند رضایت بخش باشد. او همچنان امیدوار است که روزی جایزه بزرگتری را بدست آورد.

فراری - چارلز لکلرک

مدیر سابق فراری، لوکا دی مونتزمولو، گفته است که او کسی است که می‌تواند مشکلات اسکودریا را پس از بدترین فصل حضورشان در طی این 40 سال، رفع نماید.

فصل فاجعه بار فراری با کسب سکوی ششم در جدول سازندگان به پایان رسید. آنها هیچ رده اولی در طی این فصل بدست نیاوردند و تنها سه بار از سکو در انتهای مسابقات بالا رفتند. دوبار برای چارلز لکلرک در اتریش و سیلورستون و یک بار برای سباستین فتل، قهرمان 4 دوره مسابقات فرمول یک در ترکیه که سوم شد.

مونتزمولو معتقد است که می‌داند مشکل چیست و می‌تواند آن را برطرف نماید. می‌داند چه چیزی در چه زمانی باید حل شود. او امیدوار است که پس از استعفای کامیلری، مدیر عامل جدید را به درستی انتخاب نمایند زیرا تیمی برای اینکه تقویت وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد