موضوعات داغ

اعلام آمادگی مرسدس بنز برای تولید خودروهای الکتریکی در سراسر جهان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شبکه تولید خودروهای دایملر آماده است تا با استفاده از کارخانه های موجود، تولید مدل های مرسدس EQ را در سراسر جهان آغاز کند. این خودروساز با آغاز سال 2020، هشت وسیله نقلیه کاملا الکتریکی با نام مرسدسEQ را در لیست تولید خود قرار داده است.

سدان پرچمدار EQS در صدر جدول قرار دارد که از اوایل سال آینده در سیندل فینگن آلمان تولید خواهد شد. سایر شرکت های تولیدی (برای مدل های مختلف) شامل مجارستان، چین و ایالات متحده است.

مرسدس همچنین سیستم های باتری خود را در مکان هایی همچون آلمان، لهستان، چین و ایالات متحده تولید می‌کند.

این مدل های تمام برقی در همان کارخانه های اتومبیل های برقی، بنزینی و دیزلی ساخته خواهند شد. طبق برنامه ریزی برند آلمانی، وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی و الکتریکی تا سال 2030 باید بیش از نیمی از فروش بازار را به خود اختصاص دهند.

خط تولید مرسدس بنز

اگر بخواهیم راجع به نحوه تولید این خودرو صحبت کنیم، همانطور که قبلا گفته شد، EQS در سال 2020 در آلمان و همچنین ونس (آلاباما، ایالات متحده) در کنار EQE مونتاز خواهد شد. EQE، سال آینده در برمن و پکن نیز تولید می‌شود. EQC اکنون در حال تولید است و در برمن (آلمان) و همچنین پکن (چین) مونتاژ می‌شود.

خودرو برقی کامپکت EQB نیز، در سال 2021 در کچکمیت، مجارستان و پکن تولید می‌شود. اگرچه تولید EQA در راشتات آلمان آغاز شده است ولی این خودرو در کارخانه پکن به EQB خواهد پیوست.

مارکوس شافر یکی از اعضای شرکت دایملر اظهار داشته است که مرسدس، با استراتژی تولید خودرو الکتریکی (Electric First) خود به طور مداوم در مسیر خنثی سازی CO2 قرار دارد و سرمایه گذاری زیادی را در این زمینه انجام داده است. سیستم خودروها و در نتیجه شبکه تولید جهانی ما الکتریکی می‌شود. ما قصد داریم در زمینه تحرک الکتریکی پیشگام باشیم و به طور ویژه بر فناوری مربوط به باتری تمرکز کنیم. ما در حال اتخاذ یک رویکرد جامع هستیم که از تحقیق و توسعه تا تولید را در بر می‌گیرد و علاوه براین از همکاری استراتژیک ما برخوردار است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/28
طبق معمول هم ما ایرانیا باید حسرت به دل بمونیم در راه آرمان های یه عده!!