موضوعات داغ

خودروهای برقی Xpeng به نروژ وارد شدند، بازار خودروهای پاک در تسلط چینی‌ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی Xpeng که یکی از تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در چین است، نخستین محموله خودروهای الکتریکی خود را وارد نروژ کرد. این محموله شامل صد دستگاه کراس اوور ایکس پنگ G3 بوده است که هرکدام از آن‌ها 358 هزار کرون نروژ (حدود یک میلیارد و صد میلیون تومان) قیمت دارند.

مطابق اعلام رئیس و نایب رئیس شرکت ایکس پنگ، این شرکت در تلاش است تا محصولاتش را به چند کشور اروپایی دیگر نیز صادر کند. شرکت ایکس پنگ در گوانگژو واقع شده و طی سال آینده مقصد جدیدی برای صادرات خودروهایش پیدا خواهد کرد.

خودروسازان چینی متوجه شده‌اند که اگر می‌خواهند در صنعت خودروسازی نقشی پایدار ایفا کنند، باید دید جهانی داشته باشند. به همین دلیل ابتدا محصولات‌ خود را در مقیاسی اندک و به صورت آزمایشی در یک یا چند بازار محدود آزمایش می‌کنند و سپس استراتژی بازاریابی جهانی خود را تدوین می‌نمایند.

ایکس پنگ برای توسعه سریع‌تر کسب و کار خود در نروژ، قرارداد توزیع و خدمات پس از فروش خودروهایش را با یکی از شرکت‌های محلی عقد کرده است. چنین قراردادی به شرکت چینی کمک می‌کند تا از حمایت یک شرکت محلی برای فروش و ارائه خدمات بهره‌مند شود و خود را از شر دردسرهای مختلف توسعه بازار خلاص کند. به لطف قوانین دولت نروژ که از توسعه سریع خودروهای الکتریکی پشتیبانی می‌کند، ایکس پنگ دید مثبتی به آینده فعالیت خود در نروژ دارد.

Xpeng G3 به عنوان یک کراس‌اوور الکتریکی برای نخستین بار در سال 2018 معرفی شد و طراحی آن به شدت شبیه به تسلا مدل X‌ است. حتی طراحی داخلی این خودرو نیز شبیه تسلا مدل X‌ است و شرکت چینی از یک نمایشگر عظیم در طراحی داخلی خودرو استفاده کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/9/28
تلفظ ایکس پنگ اشتباست
تلفظ صحیح میشه ژیپنگ