موضوعات داغ

وقتی گیمرها خودرو می سازند، فوردزیلا P1 حاصل طراحی مشترک با فورد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروهای دیجیتالی که نسخه واقعی آن‌ها ساخته می‌شود چیز جدیدی نیستند - مثلا جگوار ویژن گرن توریسمو SV - اما همکاری حدود ۲۵۰ هزار نفر برای ساخت یک خودرو از طریق یک پلتفرم آنلاین دستاورد بزرگی است. مدل موردنظر ما فورد P1 خودرو مسابقه‌ای تیم فوردزیلا است که با کمک تقریبا یک چهارم میلیون رای طرفداران طراحی شده است.

این اولین خودرو در صنعت خودروسازی است که فورد برای ساخت آن از گیمرها کمک گرفته است، و هنوز در بازی از آن استفاده نشده است. از گیمرها درباره پیکربندی صندلی‌ها، جایگاه موتور و طراحی کلی کابین P1 و موارد دیگر سوال شده، در حالی که طراحان فورد آرتورو آرینیو و رابرت انگلمن به ترتیب فضای داخلی و بدنه را طراحی کرده‌اند.

فوردزیلا P1

فوردزیلا P1 روی یک شاسی یکپارچه ساخته شده که بخشی از آن توسط یک کانوپی شفاف شبیه جت‌های جنگنده پوشانده شده ‌است. این عنصر طراحی مرز بین فضای داخلی و خارجی را از بین می‌برد، در حالی که تمرکز تیم طراحی روی قرار گرفتن راننده در مرکز کابین قرار داشته است. در جلو، شاهد طراحی مشابه فورد GT هستیم، در حالی که عناصری مانند گل‌گیرهای جلو، پشت بندهای عقب و خطوط تراز کناری ظاهری توپر و تهاجمی به این مدل می‌دهند. پشت خودرو کاملا در معرض دید قرار دارد و چرخ‌های بزرگ عقب و قطعات داخلی خودرو قابل مشاهده هستند.

در داخل، شاهد یک فضای داخلی ساده هستیم که برای کاهش حواس‌پرتی راننده در طی مسابقه طراحی شده، با نورهای ال‌ای‌دی که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهند. در آخر، عناصر مخصوص گیمرها از جمله عبارت "از صفحه‌کلید دور هستم" در سمت کمک‌ راننده، عبارت #levelup و جمله "موفق باشی، خوش بگذره" نزدیک اسپویلر زیرین به ما یادآوری می‌کنند که این خودرویی است که توسط گیمرها برای گیمرها طراحی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد