موضوعات داغ

بی ‌ام‌ و سری ۴ مدل ۲۰۲۱ یا آئودی A5 یا مرسدس C کلاس: کدامیک بهترین کوپه آلمانی است؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به اینکه امروزه مدل‌های شاسی بلند، تسلا مدل ۳ و خودروهای اسپرت محبوبیت زیادی دارند، خرید یک کوپه لوکس آلمانی کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما بین بی ‌ام ‌و سری ۴، آئودی A5 و مرسدس C کلاس کوپه کدامیک بهترین است؟

حتی اگر از کوپه‌های دو درب آلمانی خوشتان نمی‌آید، احتمالا در حال خواندن این مقایسه هستید تا ببینید جلوپنجره سری ۴ در مقایسه با رقبایش چطور است. البته ما نمی‌گوییم جلوپنجره این مدل زشت است، اما همه چیز بستگی به سلیقه افراد دارد و اینکه حاضرید چقدر پول بابت آپشن‌ها بپردازید.

صحبت از پول شد، شاید این مدل‌ها برای کسانی که با آن‌ها آشنایی ندارند گران‌قیمت به نظر برسند، اما کاملا مقرون‌به‌صرفه هستند، و براساس محبوب‌ترین مدل‌های کامپکت ساخته شده‌اند. این کوپه‌ها در مقایسه با سدان سری ۳ یا C کلاس زیبا به نظر می‌رسند، اما ما می‌خواهیم بدانیم چه مقدار از کاربردی بودن آن‌ها فدای زیبایی شده است.

بی ام و سری ۴ که بین آن‌ها جدیدترین است بیش‌ترین فضا را در صندلی‌های عقب ارائه می‌دهد. در واقع زوج‌های جوان زیادی از این کوپه استفاده می‌کنند، و خوب است که صندلی کودک به راحتی روی صندلی عقب آن جا می‌گیرد. آئودی هم فضای مناسبی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد، در حالی که مرسدس C کلاس با جای سر و پای نامناسب بین آن‌ها بدترین است. فضای صندوق عقب هم مشکل بزرگی برای مرسدس است. به نظر می‌رسد داشتن این ظاهر زیبا بهای زیادی برای C کلاس داشته است.

عملکرد این مدل‌ها به موتوری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. باید به خاطر داشته باشید که اینها مدل‌های قدرتمندی نیستند. پس در مورد C63 صحبت نمی‌کنیم. انواعی از موتورهای ۲ یا ۳ لیتری توربو توسط این شرکت‌های آلمانی ارائه می‌شوند، که برخی از آن‌ها دارای فناوری نیمه‌هیبریدی هم هستند.

گویا داشبورد سری ۴ حتی از آئودی A5 هم بهتر است، پس بی ‌ام ‌و باید برنده این رقابت شود. اما انتخاب یک کوپه کاملا به سلیقه هر شخص بستگی دارد، بنابراین می‌خواهیم بدانیم شما کدامیک را انتخاب می‌کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد