موضوعات داغ

وعده رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی: قطعات تارا با بهترین کیفیت ساخته می‌شود

عکس مطلب اول

محصول جدید ایران خودرو یعنی تارا طی هفته‌های اخیر در صد اخبار بوده است. رونمایی این محصول به همراه حاشیه‌های آن همچون روشن نشدن خودرو یا نقص فنی چراغ‌ عقب توجهات بسیاری را به سمت خود کشاندند در حالی‌که گمانه زنی‌ها در مورد قیمت نهایی این خودرو همچنان در جریان است.

در همین حین محمدرضا نجفی‌منش، رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از آمادگی قطعه سازان ایرانی برای تولید قطعات خودرو تارا خبر داد. وی اعلام کرد قطعه سازان ایرانی قادر هستند تا قطعات خودرو تارا به صورت کاملا داخلی و بدون کمک از شرکت‌های خارجی تولید کنند. این اظهارات نجفی منش در حالی صورت می‌گیرد که کاهش کیفیت قطعات مورد استفاده در خودروهای داخلی، افزایش قیمت شدید قطعات یدکی خودرو و کاهش محسوس کیفیت خودروهای ساخت داخل از تجربیات مشترک مصرف‌کنندگان ایرانی طی سال‌های اخیر بوده است.

نجفی‌منش در بخش دیگری از گفتگو با خبرگزاری تسنیم، به تمجید از خودرو تارا ایران خودرو پرداخت و بار دیگر بر توانایی‌های قطعه سازان داخلی و خودکفایی آن‌ها تاکید کرد. اعلام خودکفایی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی نیز در حالی است که بسیاری از خودروهای تولید شده توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا، به دلیل نبود برخی قطعات ماه‌ها است در انبارهای این شرکت‌ها دپو شده‌اند و منتظر تامین قطعات هستند.

به نظر می‌رسد حواشی معرفی خودرو تارا تا زمان عرضه نخستین نسخه‌های این خودرو به بازار ادامه داشته باشد. تارا حاصل تلاش‌های ایران خودرو پس از ناکامی در عرضه پژو 301 ایرانیزه شده است و ایران خودرو سعی کرده تا با استفاده از ترکیب قطعات خودروهای مختلف، محصولی را به بازار عرضه کند. این که تارا با ترکیب گیربکس شش سرعته اتوماتیک مشترک با دنا پلاس توربو اتوماتیک و پیشرانه TU5 پلاس تا چه حد می‌تواند در بازار موفق عمل کند، به رفتار بازار و مشتریان طی ماه‌های آتی بستگی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد