موضوعات داغ

خبرهای کوتاه از دنیای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

دفاع دکتر هلموت مارکو از برنامه‌های ردبول پس از تنزل درجه آلکس آلبون از راننده اصلی تیم به راننده ذخیره

آلکساندر آلبون نیز به سرنوشت رانندگان پیشین تیم ردبول دچار شد و همچون دنیل کویات و پیر گسلی با یک تصمیم بی‌رحمانه در پی انتخاب سرجیو پرز به عنوان هم تیمی فصل 2021 مکس ورشتپن از تیم کنار گذاشته شد.

با توجه به اینکه صندلی دوم ردبول با راننده‌ای خارج از مجموعه تیم پر شده است، هلموت مارکو همچنان معتقد است که این برنامه هنوز موفقیت آمیز است. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی سروس، گفت:

همیشه نمی‌توان از استعدادهای خاص فرمول یک اطمینان حاصل کرد.

اما اگر دیگران رکوردهایی نظیر آنچه که ما داشته‌ایم با رانندگان جوان خود داشته باشند، فکر می‌کنم که باید خیلی راضی باشند.

حتی رانندگانی که هنوز با ما به فرمول یک نرفته‌اند، امروز از مسابقات درآمد کسب می‌کنند، به عبارت دیگر دقیقا همان کاری را که عاشقش هستند انجام می‌دهند.

اگر راننده جوانی برای ما مهم باشد، ما مجدد انتخاب 2022 را خواهیم داشت.

با یوکی سونادا، ما ژاپنی دیگری را بعد از سالها به فرمول 1 آوردیم و او فوق العاده سریع است.

همچنین ما یوری ویپس و جهان دارووالا و رانندگان کاملا خوبی داریم که از ملیتهای مختلفی هستند.

استارت گرندپری ابوظبی 2020

مذاکرات فرمول یک و آمازون برای عقد قرارداد جهت پخش مسابقات

چیس کری مدیر فعلی فرمول یک که از اواخر ماه دسامبر جای خود را به استفانو دومنیکالی خواهد داد، در حال مذاکره با آمازون جهت پخش مسابقات فرمول یک است. این پروسه در راستای جذب مخاطبان جوانی است که به دنبال تماشای رویدادهای ورزشی جهان بصورت زنده به جای تماشای کانالهای سنتی تلویزیونی هستند. او در این خصوص به فایننشنال تایمز گفت که مذاکرات انجام شده است. او توضیح داد که با آمازون و همه سیستم عاملهای دیجیتال جهانی در حال مذاکره هستند. او از آمازون به عنوان شریک بالقوه فوق العاده مهم یاد کرد و شراکت با آنها را فرصتی در راستای گسترش و رشد تجارت فرمول یک دانست. آمازون هنوز در خصوص این مذاکرات اظهار نظری نکرده است.

سرجیو پرز

ردبول به دنبال دانسته‌های پرز از موتور مرسدس

ردبول امیدوار است که راننده جدید آنها سرجیو پرز اطلاعات زیادی در خصوص موتور مرسدس که در ریسینگ پوینت با آن سر و کار داشت، کسب کرده باشد.

دکتر هلموت مارکو فاش کرده است که طی سه ماهی که به پرز اطلاع داده شد که قراردادش برای سال 2021 با ریسینگ پوینت فسخ خواهد شد، او نسبت به هرکاری که مرسدس انجام می‌داد توجه بسیاری داشت. این برای ردبول با توجه به اینکه به آخرین سال حضور با تولید کننده موتورشان در فرمول یک خواهند رفت، بسیار مهم خواهد بود و اطلاعات زیادی در خصوص رقبایشان بدست خواهند آورد. باید دید که اتکای ردبول به آورده‌های پرز در خصوص موتور مرسدس، برای به خطر انداختن سلطه مرسدس کافی خواهد بود یا ردبول به چیزی بیش از اطلاعات در خصوص موتورهای قدیمی مرسدس نیازمند است.

نیکلاس لطیفی

عملکردهای خوب نیکلاس لطیفی از دید لطیفی

نیکلاس لطیفی کسب رده 11 در مونزا و ایمولا را بهترین نتایج خود و عملکردش در اولین فصل حضورش در فرمول یک می‌داند. این راننده کانادایی در اولین سال حضور برای تیم ویلیامز نتوانست در پایان فصل 2020 امتیازی کسب نماید، با این حال حتی با وجود اینکه شنبه‌ها در دور تعیین خط مغلوب هم تیمی‌اش جورج راسل بود اما یکشنبه‌های خوبی داشت تا جاییکه در سه مسابقه فقط یک رده پایینتر از 10 نفر برتر از خط پایان عبور کرد. او معتقد است که بین این سه مسابقه، گرندپریهای ایتالیا عملکرد خوب او هستند. علت اینکه مسابقه اتریش را در این عملکرد منظور نمی‌کند، بر اساس نوشته لطیفی در وبلاگ شخصی، بخاطر اتفاقاتی بود که در اتریش رخ داد و باعث شدکه او از بعضی اتفاقات بهرمند شود و به رده 11 برسد. او همجنین فکر می‌کند که در مونزا مسیر مناسب ماشین آنها بود و در ایمولا او ریتم خوبی در مسابقه داشته است و با انتخاب صحیح لاستیک توانسته خود را در موقعیت خوبی قرار دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد