موضوعات داغ

شورای رقابت شروط آزادسازی قیمت خودرو را اعلام کرد، شمارش معکوس برای پایان قیمت گذاری دستوری

عکس مطلب اول

شورای رقابت در بیانیه‌ای، شرایط آزادسازی قیمت خودرو و خروج خودروهای پرتیراژ از قیمت‌گذاری دستوری را اعلام کرد. این موضوع به طور همزمان در دستور کار شورای رقابت و شورای عالی سران سه قوه قرار دارد و شورای رقابت نیز موافقت مشروط خود با آزادسازی قیمت خودرو را اعلام کرده است.

علاوه بر آن شورای رقابت اعلام کرد در صورت تحقق جهش تولید در شرکتهای خودروسازی، بازنگری سه ماهه قیمت خودروهای پرتیراژ دیگر انجام نخواهد شد و قیمت این خودروها نیز آزاد می شود. خودروسازان مدت‌ها است که به دنبال آزادسازی قیمت خودرو هستند تا از انحصار ایجاد شده در بازار خودرو کشور، نهایت استفاده را ببرند و البته عرضه خودرو به بازار را نیز افزایش دهند.

شرایط اعلام شده از سوی شورای رقابت برای آزادسازی قیمت خودرو به شرح زیر هستند:

شرط اول: قیمت خودروهای رقیب و هم‌کلاس از دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج می‌شود.

شرط دوم: خودروهایی که صادرات حداقل ده درصدی داشته باشند، از دستورالعمل قیمت‌گذاری خارج شده و قیمت آن‌ها بر مبنای نرخ صادراتی تعیین خواهد شد.

شرط سوم: شورای رقابت پیشنهاد می‌کند در ازای صادرات خودرو و قطعات، امکان واردات خودرو برای شرکت‌های خودروسازی فراهم شود. این شرط در قالب پیشنهاد ارائه شده است.

شرط چهارم: قیمت خودروهایی که به صورت CKD مونتاژ می‌شوند براساس نرخ ارز و ارزش قطعات CKD تعیین خواهد شد.

شرط پنجم: دولت به هیچ عنوان حق دخالت در قیمت گذاری خودرو را نخواهد داشت و سایر مراجع نیز باید شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی شورای رقابت را اجرا کنند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/6
یعنی چی؟ یعنی کسایی که تو قرعه کشیاشیون اسمشون در اومده بیش از یکسال پولشون بدون سود خوابیده حالا خودرو رو به قیمت آزاد بهشون میدن؟
این چرخه یعنی چی:
خودرو نیست یا بسیار کم هست --> راه حل: با شرایط ویژه قرعه کشی کنیم --> تند تند چندین و چند قرعه کشی راه می افته --> پولای مردمو بدون سود می گیرن --> با تاخیر زیاد تعهد های خودشونو عمل نمی کنن --> قیمت خودرو رو آزاد میکنن--> چه برنامه زیبایی برای غارت مردم مثل بورس مثل موسسه های مالی بدون مجوز و ...

این وسط مصرف کننده کو؟ خودروی بی کیفیت میدن به مردم کی حمایت می کنه؟ تاخیر زیاد تولید کننده رو کی جواب می ده؟
1399/10/6
این طرح به افزایش قیمت بازار منجر نمیشه؟ باز یک چندهفته هم که بازار آروم شده یکم باز خودشون میخوان تحریکش کنن.
1399/10/6
مافیای خودرو خیلی وقته نفوذ پیدا کرده. خدا به خیر کنه معلوم نیست چه خوابی برای این مردم بدبخت دیدند! خدا رحم کرده فرغون تولید میکنن اگه مثل بنز و بی ام وه ماشین درست و حسابی تولید کنن چیکار میکردند؟